کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت:

پیگیر استیضاح وزیر اقتصاد هستیم/انتصاب افراد غیربومی در منطقه آزاد انزلی قابل پذیرش نیست!

 

 

‌ بازباران خبر: جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از پیگیری طرح استیضاح احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد خبر داد.
وی گفت: در بحث منطقه آزاد انزلی ما گله شدیدی از وزیر اقتصاد داریم که در این ۲-۳ سال با تغییرات زیاد و انتصاب افراد غیربومی و ناکارآمد، وضعیت نابسامانی در منطقه آزاد به وجود آورده‌اند. این وضعیت قابل قبول نیست.
نماینده رشت و خمام افزود: در حال رایزنی با همکاران خود هستیم تا بتوانیم وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم. ما نه تنها در خصوص منطقه آزاد انزلی بلکه درباره عملکرد کلی ایشان از جمله انتصابات درون وزارتخانه، ناترازی بانک‌ها، عدم پرداخت تبصره ۱۶ و ۱۸ به مراکز تولیدی و… از وزیر گله‌مندیم.
کوچکی نژاد با اشاره به وضعیت بلاتکلیف منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: باید به سرعت سرنوشت منطقه آزاد انزلی روشن شود. با توجه به اینکه بخشی از منطقه هم جدا شده و ما فقط ۷۸ هزار هکتار در حوزه منطقه آزاد انزلی داریم که کوچکترین منطقه آزاد کشور است؛ این موضوع باعث شده که زمین و امکانات کافی برای فعالیت‌های اقتصادی وجود نداشته باشد.
وی اضافه کرد: ما از وزیر اقتصاد انتظار داشتیم کمک کنند که لایحه الحاق فرودگاه و شهر صنعتی رشت به منطقه آزاد سریع تصویب و کار به اتمام برسد اما متاسفانه ایشان هیچ کمکی در این زمینه نکردند. منطقه آزاد انزلی به شکلی درآمده که الان در حوزه تولید، صادرات و… عملا هیچ نقشی در کشور ندارد.
کوچکی نژاد با اشاره به تایید شدن ایجاد منطقه آزاد مازندران گفت: کسانی که ایراد می‌گرفتند که فرودگاه رشت و شهر صنعتی از منطقه آزاد منفک است، الان با ایجاد منطقه آزاد مازندران که منفک از هم هستند، موافقت کرده اند. آقایان باید کمک می کردند قانونی که تصویب شده و ایراداتی به آن گرفته شده، آن ایرادات برطرف و قانون اجرایی می‌شد اما متاسفانه با ضعف عملکرد منطقه آزاد، ما نتوانسته ایم این کار بزرگ را در گیلان به سرانجام برسانیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33173

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: