پیشرفت ۳۱درصدی خط آهن رشت – انزلی

پیشرفت ۳۱درصدی خط آهن رشت – انزلی

رئیس سازمان برنامه و بودجه ی کشور، گفت: دولت تلاش می‌کند ساخت خط آهن رشت – انزلی را تا پایان امسال به بهره برداری برساند.

 به گزارش باز باران خبر؛ محمدباقر نوبخت در حاشیه ی بازدید از طرح احداث خط آهن رشت – انزلی، گفت: دولت تلاش می کند تا پایان امسال این طرح را به اتمام رسانده و خط آهن قزوین – رشت را به خزر برساند.

وی با بیان اینکه تکمیل خط آهن حوزه ی نوستراک در ایران از اولویت‌های عمرانی دولت است، افزود: برغم محدودیت های مالی موجود، دولت تمام تلاش خود را برای تزریق اعتبارات لازم جهت طرح های اولویت دار عمرانی از جمله خط آهن رشت – انزلی بکار می گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ی کشور همچنین روند اجرای طرح خط آهن ۳۱ کیلومتری محور رشت- انزلی را رضایتبخش عنوان کرد و گفت: تا پایان امسال این خط به منطقه ی آزاد انزلی خواهد رسید.

نوبخت، گفت: خط آهن محور رشت – انزلی در حال حاضر در قالب دو قطعه ی ۶ و ۷ روی هم ۳۵ درصد پیشرفت کار دارد و برای آن تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین تکمیل خط آهن مسیر نوستراک را برای توسعه ی تجارت و ترانزیت ایران با حوزه ی خزر و روسیه ضروری دانست و به پیمانکاران دو قطعه ی ۶ و ۷ طرح احداث خط آهن رشت – انزلی اطمینان داد که برای تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح، وقفه ایی ایجاد نخواهد شد. 

معاون رییس جمهور، افزود: دولت برای احداث این مسیر در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص و تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان این مبلغ را تخصیص داده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10230

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: