پنهان کاری مدیریت شرکت پخش گیلان از مشکلات!


 
بازباران خبر: مدتی است که وضعیت اقتصادی جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی گیلان به دلیل سو مدیریت در گیلان با بحران ورشکستگی برخی از سرمایه گذاران این بخش روبرو شده است، بخشی که سهم مهمی در امنیت و آرامش جامعه دارند و‌ همواره برای ایجاد آرامش روحی و روانی جامعه علی رغم سرمایه گذاری سنگین که انجام داده اند ، تلاش داشته اند تا به سهم خود تمامی برنامه ها و سیاست های متولیان امر به شایستگی ارائه نمایند؛ اما در گیلان از سال گذشته مشکلاتی در جایگاه های سوخت رخ داده که ادامه آن کارد به استخوان جایگاه داران استان رسانده و هر چه جایگاه داران تحمل می کنند تا شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان با توجه به رسالت و وظیفه ذاتی خود که سیاست گذاری و راهبری نظام تولید، تامین، انتقال و توزیع فرآورده های نفتی و خلق ارزش برای ذی نفعان است، ایفای نقش کرده  و چاره اندیشی نماید، انگار نه انگار؛ به نظر می رسد مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان به مشکلات موجود بی توجه است.
اما این مشکلات چیست و چرا کارد به استخوان جایگاه داران سوخت گیلان رسیده و چرا تا کنون با عمق مشکلاتی که وجود داشته، پنهان کاری شده است؟
چرا مشکلات سامانه هوشمند که ناشی از خرابی تجهیزات است و بخش اعظمی از سکوهای جایگاه های استان را به خاموشی کشانده نباید به استاندار گیلان گزارش شود؟
مشکلات یاد شده ناشی از بی توجهی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان است، مشکلاتی که با عدم انعکاس به مقامات بالادستی و پیگیری برای رفع مشکلات، سرمایه گذاران را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.
چرا آنچه در توان مدیر فعلی نیست به مدیر ارشد استان گزارش نمی شود تا در مرکز مشکلات استان را پیگیری و دنبال نمایند و از مدیر ارشد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور بخواهند تا به وضعیت گیلان که استانی مهم در کریدور شمال- جنوب و مرکز کشور و همچنین کریدور شمال غرب به شمال شرق کشور است به صورت اورژانسی و ویژه رسیدگی نمایند؟
کرسی مدیریت در شرکت پخش گیلان برای خدمتگزاری و ایجاد سهولت در دریافت خدمت به ذی نفعان است که متاسفانه از سوی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان که در آستانه بازنشستگی است دیگر انگیزه لازم برای رفع مشکلات جایگاه های سوخت گیلان و خدمت صادقانه و جهادی به مردم و ولی نعمتان که خواست دولت است را ندارد ؟
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان رسما اعلام کند که درقبال حقوق و مزایایی که به عنوان یک کارمند ارشد شرکت پخش در استان دریافت می کند چه اقداماتی طی یک سال اخیر در راستای رفع مشکلات مردم و جایگاه داران انجام داده و وضعیت مشکلات جایگاه های سوخت و سامانه هوشمند در مقایسه با استان های اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز در چه وضعیتی است؟
مشکلات ناشی از کمبود قطعات سامانه هوشمند که در صورت مسئولیت پذیری به آسانی قابل پیگیری ومدیریت بود موجب شد تا بسیاری از جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل در گیلان با ظرفیت پایین فعالیت کرده و تعدادی از نازل های سکوهای این جایگاه ها قابلیت سوخت گیری برای مشتریان را نداشته باشند و عملا سطح عملکردی جایگاه ها و سطح رضایتمندی همشهریان و از همه مهم تر مسافرین و گردشگران که سهم بسزایی در اقتصاد استان دارند را به شدت کاهش داده است.
از موارد و مشکلات مهم که کارد به استخوان جایگاه داران رسانده اینکه به بهانه کمبود نفتکش که به یک روند عادی تبدیل شده است، عدم ارسال به موقع محموله های خریداری شده از سوی جایگاه داران و تعطیلی چندین ساعته آنها در طول روز است که در کنار خرابی تجهیزات سامانه به راحتی می توان درک کرد که چه ظلمی به سرمایه گذاران این حوزه روا داشته می شود.
معضل دیگر تعیین سقف برداشت از هر کارت سوخت در جایگاه ها به ۳۰ لیتر که در بعضی از استان های کشور به دلیل پیشگیری از قاچاق اجرایی شده و تسری آن به استان گیلان علیرغم اینکه بحث قاچاق بنزین در این استان شمولیت ندارد که موجب مراجعه بیشتر به جایگاه های عرضه سوخت برای  پر کردن باک خودروها و در نتیجه استهلاک بیشتر قطعات سامانه  شده، ضمن ایجاد نارضایتی عمومی این اتفاق موجب شده تا بسیاری از خودروهای ورودی و خروجی به گونه ای برنامه ریزی کنند که در استان های همسایه گیلان، باک خودروهای خود را پر نمایند و در نتیجه موجب کاهش فروش فرآورده در گیلان که مقیاسی برای اخذ سهمیه در سال آتی خواهد شد و مطمئنا موجب کاهش سهمیه استان برای سالهای بعد را رقم خواهد زد و نهایتا فروش کمتر، خطر ریسک پذیری سرمایه گذار را به شدت افزایش خواهد داد.
با همه این اوصاف مطالبه مهم این است که مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان تکلیف خود را با استان مشخص کند ، پنهان کاری او از مشکلات استان و عدم انتقال مشکلات به استاندار گیلان که فردی توانمند برای مطالبه خواسته ها و امتیازات استان است، نشانگر چیست؟
او با چه انگیزه ای در حق خدمت گیرندگان وسرمایه گذاران که امروزخط قرمز آقای رئیسی و حتی شخص رییس قوه قضاییه است و در استان هم رییس کل دادگستری گیلان که در این بخش با هیچ احدی  ‌مماشات ندارند ، اهمال کاری می کند!
شنیده ها حاکی از آن است که بی انگیزیگی در مدیریت به برخی از کارکنان این شرکت در بلوار خوش آب و هوای سیمه گلسار نیز رسیده است.
مسوولان شرکت نفت گیلان می دانند که سر ماه حقوق و مزایای خود را از شرکت پخش فرآوردهای نفتی حتی  با کمترین راندمان کاری می گیرند اما سرمایه گذاران جایگاه های سوخت استان با این اهمال کاری مدیریت شرکت نفت استان ، سرمایه هایشان در آستانه ورشکستگی است ؟
مسئولان این شرکت می دانند که درآمد جایگاه داران کفاف سرمایه گذاری آنان را نمی دهد؟با چه هدف و مقصودی اینچنین نسبت به مشکلات پیش روی جایگاه داران تعلل می ورزند و با چه هدفی از مشکلات این پخش پنهان کاری می کنند؟
آیا مدیریت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از پیرامون مشکلات جایگاه داران استان و عدم حضور و  مرخصی های پی در پی مدیرش در استان مطلع است؟
اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی ،گردشگری و خدمات است و بخش خدمات هم به عنوان مولد ترین بخش کار آفرینی و اشتغال زای استان محسوب می شود.
جایگاه های سوخت استان بخشی مهمی از پازل اقتصادی گیلان در بخش خدمات است و هر گونه تعلل و خرید زمان برای مدیرانی که بیش از انجام خدمت به مردم و سرمایه گذاران  به استراحت و سیاسی بازی پرداخته اند، موجب دلسردی در جامعه و سنگینی کار دولت سیزدهم می شود؛ دولتی که امروز رفتارش با اعمالش یکی است.
حال از استاندار گیلان درخواست می شود از طریق بازرسان خود از وضعیت جایگاه های سوخت گیلان که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و خدمات آنان در ایجاد آرامش و امنیت استان بسیار حائز اهمیت است، مطلع گردد.
اهمیت خدمات و سرمایه گذاری در این بخش آنچنان از اهمیت بالایی برخوردار است که می طلبد قبل از هر جابجایی در حوزه مدیریت شرکت پخش فراورده های نفتی گیلان مدیرفعلی شرکت پخش فراورده های نفتی گیلان در یک نشستی با حضورهمه مالکان و سرمایه گذاران جایگاه های استان ، گزارشی از آخرین وضعیت این بخش را حضورا به استاندار گیلان ارائه دهد. اگر او غیر آنچه در این گزارش به او پرداخته شد عمل کرده، مستحق دریافت جایزه و در غیر اینصورت اگر ترک فعلی صورت گرفته باشد، دستگاه قضایی استان به عنوان امین و حافظ حقوق بیت المال با تضییع کنندگان حقوق جامعه و سرمایه گذاران برخورد نماید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=27342

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: