پزشکان و دامپزشکان برای دریافت کارتخوان اقدام کنند

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با تاکید بر لزوم استفاده پزشکان از کارتخوان، گفت: پزشکان تا ۲۳ مردادماه فرصت دارند تا برای ثبت نام و استفاده از کارتخوان در مطب‌ها ثبت نام کنند.

به گزارش باز باران خبر؛ جواد انوری با تاکید بر لزوم استفاده پزشکان از کارتخوان، اظهار کرد: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۲۳ مردادماه فرصت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی(کارتخوان بانکی) ثبت نام کنند.

وی افزود: به موجب بند(ی) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر کرده است مکلفند پایانه فروشگاهی را نصب، راه اندازی و استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: پزشکان و صاحبان حرف برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی(کارتخوان) به درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی «» مراجعه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مودیان با مراجعه به سامانه الکترونیکی مذکور وارد سامانه ثبت نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی(کد اقتصادی) شوند و در بخش سایر خدمات با انتخاب گزینه ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2963

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: