پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان مالیات به شهرداری ها و دهیاری های گیلان

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، با بیان اینکه توسعه و آبادانای شهرها و روستاها در گرو پرداخت مالیات است، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون به شهرداری ها و دهیاری های استان گیلان از محل مالیات پرداخت شده است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا، جواد انوری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت، اظهار کرد: در شرایطی که اقتصاد ایران در تنگنای حاصل از اقتصاد وابسته به نفت بوده و اصلی ترین گزینه دشمنان برای رویارویی و تضعیف ایران نیز جنگ اقتصادی است، فعالیت سازمان امور مالیاتی اهمیتی دوچندان پیدا می کند.

وی افزایش درآمدهای مالیاتی کشور را نیازمند فرهنگ سازی امر مالیات دانست و افزود: امروزه کشورهای توسعه یافته بخش مهمی از تامین مالی خود را از طریق مالیات انجام می دهند و لذا ضروری است که در کشور ما نیز به امر مالیات توجه شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با تاکید بر لزوم اصلاح نظام مالیاتی به عنوان یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را دنبال می کند و لذا مالیات نقش مهمی در تحقق این مهم دارد.

انوری مالیات را یکی از منابع پایدار و سالم درآمدی دولت دانست و عنوان کرد: مالیات به نوعی تکیه به منابع داخلی است و لذا شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد، اما باید فرهنگ سازی مالیات صورت بگیرد و اعتمادسازی لازم در جامعه ایجاد شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه و آبادانی شهرها و روستاها در گرو پرداخت مالیات است، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون به شهرداری ها و دهیاری های استان گیلان از محل مالیات پرداخت شده است.

وی با اشاره به نقش مالیات در ارتقای سطح بهداشت و درمان، یادآور شد: دولت به تنهایی نمی تواند نسبت به فرهنگ سازی مالیات اقدام کند و لذا نیازمند عزم ملی جهت افزایش آگاهی مردم درباره مزایای مالیات در جامعه هستیم. خوشبختانه امروز مردم ایران بیش از گذشته با اهداف نظام مالیاتی در اقتصاد داخلی آشنایی دارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2549

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: