پرداخت تسهیلات قرض الحسنه۵۰۰ میلیون تومانی به ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان کشور

 

  باز باران خبر – سرویس گزارش:  مدیر شعب بانک قرض‏الحسنه مهر ایران در استان گیلان طی یک نشست خبری که به مناسبت پانزدهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد، ضمن تبریک پانزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: منابع بانک در استان گیلان رشد ۶۵ درصدی داشته که نشان از استقبال و اعتماد مردم به بانک قرض الحسنه مهر ایران است. 

    به گزارش روابط عمومی بانک قرض‏الحسنه مهر ایران، «محمدرضا نجفی شعاع» افزود: ۷۵ درصد  منابع جذب شده بانک مهر در قالب تسهیلات قرض الحسنه به عناوین مختلف پرداخت شده که اگر بصورت عدد و آمار بخواهیم بگوییم طی سال جاری در کل ۳۸۵۰۰ فقره تسهیلات با رقم ۱۷۰۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که سهم تسهیلات ازدواج ۵۰۳ فقره با رقم ۶۷۰ میلیارد ریال، سهم تسهیلات کالاکارت ۴۰۰۰ فقره با رقم ۹۹۶ میلیارد ریال، سهم تسهیلات بیماران معسر ۵۹۵ فقره با رقم ۱۲۷ میلیارد ریال ، سهم تسهیلات مددجویان کمیته امداد ۳۱۵ فقره با رقم ۲۵۲ میلیارد ریال، سهم تسهیلات مددجویان بهزیستی ۶۳ فقره با رقم ۵۶ میلیارد ریال، سهم تسهیلات فرزندآوری ۶۴۳ فقره با رقم ۲۰۲ میلیارد ریال و حدود ۳۲۰۰۰ فقره تسهیلات با رقم ۱۴٫۷۵۰ میلیارد ریال با عناوین مختلف در خدمت مردم عزیز استان گیلان قرار گرفته است.

 وی همچین یاد آور شد: روزانه حدود ۹ هزار فقره افتتاح حساب  در کشور داریم که این عدد در استان گیلان حدود ۳۵۰ نفر است که در این زمینه در نظام بانکی رتبه اول کشوری را داریم.

  مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال مردم جهت افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه مهر ایران و برای آسایش و رفاه حال مردم و جلوگیری از شلوغی شعب به سمت توسعه بانکداری الکترونیک حرکت کرده ایم که هم اکنون ۵۲ درصد افتتاح حساب های ما به صورت آنلاین در کشور انجام می شود که این عدد در استان گیلان ۵۴ درصد می باشد.

  نجفی اضافه کرد: از تسهیلات پرداختی این بانک حدود ۹ درصد تسهیلات در کشور به صورت غیرحضوری و آنلاین و ۶٫۵ درصد در استان پرداخت شده است.

 وی همچنین بیان داشت: سامانه ضمان برای اعتبارسنجی راه اندازی شده که امکان ارائه سفته الکترونیک و توثیق سهام در بانک وجود دارد؛ ضمن اینکه حجم معوقات بانکی در استان گیلان حدود ۳۸ صدم درصد می‏باشد که نشان از خوش حسابی و متعهد بودن مردم خوب گیلان را دارد.

 نجفی اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران بالاترین نرخ کفایت سرمایه را در بین بانک‏های نظام بانکی دارد و با توجه به تفاهم نامه اخیری که مدیرعامل محترم بانک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده مقرر گردید که به ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان تسهیلات قرض ‎الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت گردد که سهم استان گیلان توسط معاونت علمی و فناوری مشخص خواهد شد.

  وی افزود: طبق دستور وزیر محترم اقتصاد و نامه خزانه داری کل کشور، امکان پرداخت حقوق و دستمزد ادارات دولتی و خصوصی در بانک وجود دارد و در پایان اگر بخواهیم به بخش کوچکی از دستاوردهای بانک در سال جاری اشاره کنیم می‌توان موارد زیر را برشمرد:

۱- ورود بانک به جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان بر اساس گزارش نشریه تخصصی بنکر در سال ۲۰۲۲

۲- رسیدن تعداد مشتریان به ۱۳ میلیون و پانصد هزار نفر

۳- داشتن کمترین معوقات در شبکه بانکی (زیر نیم درصد)

۴- افزایش سرمایه بانک به ۵۰ هزار میلیارد ریال

۵- راه اندازی پرتال جامع خدمات الکترونیک

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=28393

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: