پرداخت بیش از ۳۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی آستانه اشرفیه

باز باران خبر/ مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان از پرداخت بیش از ۳۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به شهرستان استانه اشرفیه خبر داد.

به گزارش باز باران خبر؛ یونس رنجکش در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استانه اشرفیه در فرمانداری این شهرستان افزود : این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با عنوان اشتغال پایدار روستایی با بهره شش درصد  در سه سال اخیر پرداخت شده است.

وی اظهار داشت : این تسهیلات به بیش از ۳۴۰طرح سرمایه گذاری در روستاهای استانه اشرفیه با هدف اشتعالزایی حدود ۳۹۰طرح اختصاص یافت.وی هدف از پرداخت این تسهیلات را کمک به  اجرای طرح های توسعه پایدار و اشتعالزایی در روستاها عنوان کرد که در کل استان این رقم بیش از ۶۰۰میلیارد تومان بوده است.

وی یاد اور شد : رصد چگونگی هزینه کرد  تسهیلات دریافتی و تحقق اشتغال تعیین شده از برنامه های دبیر خانه استان است که در حال بازرسی از پروژه های سرمایه گذاری می باشند.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان همچنین از پرداخت بیش از ۱۲میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارات ناشی از بیماری ورونا به کسب و کارهای استانه اشرفیه در یکسال اخیر خبر داد.

رنجکش پرداخت تسهیلات نهادهای حمایتی از محل اعتبارات تبصره ۱۶قانون بودجه برای اشتغال افراد تحت پوشش را از دیگر کمک های دولتدعنوان و افزود : برای سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۲میلیارد تومان از این محل به استانه اشرفیه تخصیص بافته است.

وی گفت : تاکنون حدود ۱۴میلیارد تومان از این تسهیلات در قالب کار افرینی و کار فرمایی به ازای اشتعال هر مدد جو  ۱۰۰میلیون تومان با بهره چهار درصد پرداخت شده است که تسریع در جذب  و پرداخت این تسهیلات توسط بانک ها باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی ، دستگاههای اجرایی و بانک ها با هدایت فرمانداری های شهرستان می بایست در مهلت باقی مانده تا پایان سال نسبت به جدب این تسهیلات اقدام نمایند.

این مسوول یاد اورشد: اختصاص یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی نیز از دیگر کمک ها برای توسعه اشتعال زایی و کمک به کسب و کارهای خرد در استانه اشرفیه است که گزارشات دریافتی ناشی از عدم پرداخت مناسب انها توسط بانک های عامل و پیگیری های دستگاههای اجرایی در شهرستان دارد که باید جدیت بیشتری اعمال شود.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با اشاره به هدف گذاری ۹۴۵شغل د  استانه اشرفیه در سال ۱۴۰۰ افزود : تاکنون بیش از ۷۰۰شغل از محل منابع  تسهیلاتی تخصیصی به شهرستان تحقق یافته است که دستگاههای اجرایی مربوطه پیگیر تحقق اشتعال باقی مانده تا پایان سال باشند.

وی کمک به اجرای طرح های اشتعالزایی و سرمایه گذاری را جدای از وظیفه اداری و سازمانی دستگاههای اجرایی یک تکلیف و مسوولیت اجتماعی نیز برشمرد و خواستار تسهیلگری دست اندرکاران در لین زمینه شد.در ادامه این جلسه که به ارایه گزارش مدیران دستگاههای اجرایی و بانک ها اختصاص داشت.

فرماندار استانه اشرفیه ضمن تشکر از پیگیری های مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان در موضوعات مرتبط با مشکلات اشتعال و سرمایه گذاری شهرستان خواستار پیگیری های جدی مدیران این شهرستان در رفع مشکلات جذب تسهیلات اشتعالزایی شد.بازدید از دو طرح سرمایه گداری در زمینه بوم گردی و پرورش گل و گیاه که از محل اعتبارات اشتغال روستایی تسهیلات دریافت کرده بودند از دیگر برنامه های مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتعال استانداری گیلان و هیات همراه بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22134

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: