پارادوکسی که به ورزش استان آسیب می زند!

چرا حرف و عمل در ورزش گیلان یکی نیست؟

 باز باران خبر – کریم خورسندی: سال هاست که با تغییر مدیران ورزشی از راس هرم ورزش استان گرفته تا روسای هیات های ورزشی، توسعه و پیشرفتی در ورزش استان حاصل نمی شود و با اینکه همه افرادی که در ورزش استان پست و مقام می گیرند ابتدا با شعار تغییر در رویه فعلی، پیشرفت و قهرمان پروری سخن به میان می آورند اما در ادامه و در عمل دریغ از کمترین رشد و توسعه؛ متاسفانه این دور تسلسل سالهاست که ادامه دارد!
البته طی سال های اخیر مدیرانی که در اداره کل ورزش و جوانان گیلان حضور یافته اند هم بومی بوده و هم ورزشکار و هم دارای مدارج و رتبه های شاخص در ورزش قهرمانی؛ یعنی از مسعود رهنما گرفته تا مریم بخشی و هم اکنون جهانبخش آرمان که هر سه نفر در ورزش کشور دستی بر آتش داشته و سوای از متخصص و مجرب بودن، خاک خورده ورزش هم بوده و هستند ولی به هر دلیلی مسعود رهنما و مریم بخشی به دلیل ضعف عملکرد و توان مدیریتی در توسعه ورزش استان موفقیت مطلوبی نداشته اند؛ البته نه اینکه همه چیز را سیاه و سفید ببینیم و تمام کارها و اقدامات مطلوب آنها را به هیچ انگاریم و فقط از ضعف ها و کمبودها سخن بگوییم؛ خیر! آنها نیز در مقاطعی اقدامات و فعالیت‌های نسبتا خوبی داشته اند ولی باور عمومی در ورزش گیلان انتظار بسیار بیشتری از دو مدیر قبلی و مدیرکل فعلی داشته و دارد!
متاسفانه زد و بندهای سیاسی و متصل بودن به جریانات و گروه های سیاسی در همه حال آسیبی برای ورزش گیلان و مدیران آن بوده و آنطور که هم اکنون نیز تصور می رود این ماجرا همچنان ادامه دارد و ایرادات زیادی به نحوه مدیریت آقای آرمان و زیرمجموعه اش وارد است. عدم استفاده از نیروهای کاربلد و توانمند در بدنه اداره کل ورزش و هیات های ورزشی قطعا به نفع ورزش و ورزشکاران استان نبوده و حتی می تواند امتیازی منفی در کارنامه مدیریتی مدیرکل ورزش گیلان ایجاد کند!
ضمن اینکه طی مدت ریاست آقای آرمان در اداره کل ورزش و جوانان گیلان اتفاقاتی رقم خورده که در جامعه ورزشی استان شبهاتی را ایجاد کرده و وی باید برای شفاف سازی افکار عمومی و رسانه های استان پاسخگو باشد.
به طور مثال چرا عمده پست های کلیدی ورزش گیلان، معاونت ها و مدیران ورزشی استان از  منطقه غرب  بوده و توازنی در گزینش ها و انتخاب ها از سراسر استان نمی باشد و یا اینکه طبق رسم و قانون مرسوم مدت زمان سرپرستی برای معاونت ها و روسای هیات ها ۳ ماه می باشد اما معاونت ورزشی اداره کل بیش از ۶ ماه است که با سرپرست اداره می شود؟! همچنین موارد دیگری از قبیل صحت و سقم ماجرای پخش کلیپ روز سوم ماه محرم که به رویت حراست اداره کل رسیده، موضوع تغییر رئیس پیشین حراست اداره کل و معاون ورزشی بانوان، ماجرای استعفای ناگهانی رئیس اسبق هیات کاراته و… چه بوده است؟!
آقای مدیرکل عزیز در اینکه جنابعالی به عنوان یک فرد با تجربه، مدبر و دلسوز همه هم و غم خود را صرف خدمت به ورزش و ورزشکاران می نمایید شکی نیست ولی اعتقاد بر این است با انتخاب افراد کاربلد و توانمند و همچنین بهره بردن از دانش و تجارب مشاوران صدیق و لایق ابهامات و شبهات را از خود دور کنید؛ چرا که ابطال انتخابات برخی هیات های ورزشی و برگزاری انتخابات هیات کاراته فقط با یک کاندیدا (با توجه به شرایط ثبت نام کسی ثبت نام نکرد! که طبق قانون باید فرآیند انتخابات تمدید می شد! ) را چطور توجیه می کنید؟
  ضمن اینکه بفرمایید چرا کمک مالی اداره کل ورزش فقط به سمت هیات فوتبال می باشد و سایر هیات ها و رشته های ورزشی بی نصیب هستند؟!
آقای آرمان این موارد و موارد دیگری که از حوصله این بحث خارج است در مجامع ورزشی نقل محافل است و نیازمند پاسخگویی و شفاف سازی می باشد؛ انتظار داریم شما به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با حضور در یک کنفرانس خبری به ابهامات موجود پاسخگو باشید و فضای ورزش استان را به سمتی ببرید که از شما در آینده به عنوان یک مدیر خدوم و خدمتگزار به نیکی یاد کنند چرا که در این مسندی که هم اکنون صندلی آن در اختیار شما قرار گرفته افراد زیادی حضور یافته اند که آثار و خدمات ارزنده ای از خود به جا گذاشته اند و برخی ها هم به لحاظ ضعف عملکرد یا از یادها رفته اند و یا اینکه از آنها و عملکرد مدیریتی شان ایرادهای زیادی گرفته می شود! 
کریم خورسندی مژدهی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30923

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: