ویژه برنامه روز رشت درپیاده راه فرهنگی برگزار می شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: به مناسبت روز رشت، ویژه برنامه های مختلفی در این کلانشهر برگزار می شود.

به گزارش باز باران خبر، حمید رضا محمدی اظهار داشت:  برگزاری مسابقه های ورزشی در محلات رشت با محوریت مساجد از ششم تا دوازدهم دی، برگزاری مسابقه شطرنج ، استقرار اتوبوس های سلامت در محلات مختلف، استقرار کلینیک سیار دندانپزشکی در پیاده راه فرهنگی و ارائه خدمات رایگان به شهروندان دهم و یازدهم دی ماه ، نشست رشت پژوهی، نشست (نسل ماندگار) و مرور خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در حسینه هنر از جمله برنامه های روز رشت است.

وی افزود: همایش روز رشت و زبان مادری، تئاتر خیابانی با بیش از ۳۰ اجرا ، برگزاری عصر شعر با عنوان ایستگاه باران، بداهه نویسی توسط اساتید خوشنویسی، اجرای برنامه  (اینجا رشت) در یازدهم و دوازدهم دی ماه، نمایشگاه عکس و اسناد قدیمی رشت در خانه میرزا دهم تا دوازدهم دی ماه، نمایشگاه عکس بصیرت هشتم تا دوازدهم دی ماه در گالری خانه فرهنگ و هنر، برگزاری محفل انس با قرآن با حضوری قاری بین اللملی و جشن ولادت حضرت زینب در دهم دی ماه در بقعه متبرکه خواهر امام رشت از جمله دیگر برنامه ها است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های تدارک دیده شده روز رشت با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت،انجمن شعر شهرستان رشت، دانشکده علوم پزشکی ،پژوهشکده گیلان شناسی، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و با حضور جمع زیادی از فرهیختگان و هنرمندان برگزار می شود.

 ۴۶۱سال پیش در زمان صفویه در ۱۲ دی ماه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شده به همین مناسبت از سال ۹۳، ۱۲ دی بر اساس مصوبه شورای اسلامی رشت به عنوان روز رشت نام گرفته است. 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6224

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: