وظیفه مسئولین برطرف کردن مشکلات مردم است

باز باران خبر/ فرماندار رشت و هیات همراه که از انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی بازدید می کرد، گفت: در جامعه انسانی فلسفه زندگی بر مبنای اجتماعی بودن است و همچنین آگاه بودن از حال و مشکلات هم می باشد.
مهندس فتح الهی افزود: افرادی که از سلامتی برخوردارند باید به فکر افرادی باشند که مشکل و بیماری دارند و باید به آنها کمک کنند.
وی تصریح کرد: همچنین مسئولی که نتواند مشکلات مردم را حل کند ، کارش هیچ ارزشی ندارد، چون وظیفه هر مسئولی برطرف کردن مشکلات است.
فرماندار رشت اضافه کرد: از زحمات افرادی که در انجمن خیریه بیماران کلیوی گیلان فعالیت دارند نیز تشکر و قدردانی می کنم و به طور حتم هیچ چیزی این زحمات را جبران نمی کند.
مهندس فتح الهی بیان کرد: ما در مجموعه فرمانداری با کل جامعه سر و‌کار داریم و برای ما همه مشکلات موجود در جامعه مهم است و‌ خود را مسئول می دانیم تا در حد توان مشکلات را برطرف کنیم.
وی به دعوت مدیر انجمن خیربه بیماران کلیوی گیلان در شورای اداری شهرستان رشت اشاره و خاطرنشان کرد: در اولین جلسه شورای اداری از رییس این انجمن دعوت می شود تا حضور در جلسه شورای اداری در خصوص این انجمن توضیحاتی را ارایه دهد و ادارات را نیز بطور اخلاقی موظف کنیم تا اگر کسانی تمایل دارند ماهانه به انجمن کمک کنند.
فرماندار رشت خاطرنشان کرد: از مسئولان این انجمن درخواست داریم که افرادی که شرایط آنان بگونه ای است که بتوانند از تسهیلات فرمانداری استفاده کنند را به ما معرفی کنید.

حاج آقا رضوان مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان نیز در این جلسه گفت: یکی از نکات فرهنگ والای مردم گیلان پیشقدم بودن در امور خیریه است که این امر نشان از پایبندی مردم به نوعدوستی و همچنین اعتقاد و ایمان به دین مبین اسلام و ائمه اطهار است.
وی افزود: در سال ۱۳۷۲ نیز شعبه انجمن خیریه در رشت تاسیس شد که هدف آن خدمت به بیماران کلیوی بود.
وی ادامه داد: کمک هایی در بخش های معیشتی، دارویی، دانشگاهی، ازدواج و کمک هزینه مسکن و… نمونه هایی از فعالیت های این انجمن در خصوص بیماران کلیوی است‌.
حاج آقا رضوان با اشاره به اینکه گیلان از لحاظ درمان یکی از استانهای برتر کشور است بیان کرد: تاکنون ۱۵۰۰ نفر در گیلان پیوند کلیه شده اند اما هم اینک این پیوند در تهران انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اینک در گیلان ۳۴۵۰ بیمار کلیوی داریم که از این تعداد ۱۳۷۲ بیمار دیالیزی و حدود ۱۵۰۰ بیمار پیوندی هستند.
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان اضافه کرد: خوشبختانه اعتماد و ارتباط خوبی بین مردم و این انجمن ایجاد شده که این امر باعث شده که این انجمن به هیچ فردی بدهکار نیست که در این راستا نمی توانیم جوابگوی محبت مردم باشیم.
وی افزود: حدود پنج سال است که در این انجمن فعالیت دارم که در این مدت حدود دو میلیارد تومان سبد کالا به بیماران کلیوی واجد شرایط اهدا شده است
وی به مقوله مهم پیشگیری اشاره و اظهار کرد: پیشگیری راحت تر از درمان است و باید برنامه هایی اندیشه شود که بتوانیم تعداد مبتلایان به بیماران کلیوی را کاهش دهیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15990

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: