وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گیلان سفر می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا پنجشنبه برای سخنرانی در مراسم بزرگداشت دکتر معین (خالق فرهنگ معین) و شهید انصاری (تنها استاندار شهید کشور) به گیلان سفر می‌کند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی که از چند ماه قبل صورت گرفته، مراسم گرامی‌داشت چهل و هشتمین سال درگذشت دکتر محمد معین با حضور و سخنرانی دکتر سید عباس صالحی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم مذکور از ساعت ٢١ شامگاه پنجشنبه (١٣ تیر ١٣٩٨) در محل آرامگاه این استاد و محقق برجسته زبان و ادب فارسی واقع در شهرستان آستانه‌اشرفیه آغاز می‌شود.

به گفته فاضلی، رونمایی از کتاب «شهری که دلبر در آن است» نوشته قاسمی گل‌افشانی (با موضوع نظرات شهروندان آستانه‌اشرفیه درباره وجود آرامگاه دکتر معین و اثرات آن در زندگی مردم این شهرستان)، تجلیل از سه نفر از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری فعال آستانه‌اشرفیه، ایراد سخنرانی علمی، شعرخوانی، اجرای دکلمه و موسیقی سنتی از دیگر بخش‌های مراسم گرامی‌داشت چهل و هشتمین سال درگذشت دکتر معین است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سالگرد شهادت استاندار اسبق گیلان در رشت، اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گیلان، سخنرانی در مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت تنها استاندار شهید کشور، شهید علی انصاری (استاندار اسبق گیلان) و شهید علیرضا نورانی (معاون عمرانی استانداری گیلان) و گرامی‌داشت یاد و خاطره ٢۵٧ شهید کارمند این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: این مراسم نیز از ساعت ١٨ روز پنج‌شنبه در گلزار شهدای کلان‌شهر رشت برگزار خواهد شد.

فاضلی در پایان اضافه کرد: دیدار با استاد «احمد سمیعی گیلانی» به مناسبت روز قلم، و زیارت حرم مطهر سیدجلال‌الدین اشرف(ع) – برادر امام رضا(ع) – در آستانه‌اشرفیه از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گیلان است.

«محمّد معین» متولد ٩ اردیبهشت ١٢٩٧ در محله زرجوب رشت، از محققان برجسته ایرانی و نخستین دارنده مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی در کشور و پدیدآورندهٔ یکی از مهمترین لغت‌نامه‌های فارسی یعنی «فرهنگ معین» است.

شهید «علی انصاری» و شهید «علیرضا نورانی» در ١۵ تیر ١٣۶٠ در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان و یک هفته پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، در مسیر عزیمت به محل کار خود (استانداری گیلان) در خیابان لاکانی شهر رشت به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31841

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: