محمد حبیبی مربی اسبق تیم ملی فوتبال:

هیچ مربی حق پرسیدن شغل پدر برای پیشرفت بازیکن را ندارد

 

باز باران خبر – مراسم اختتامیه کلاس مربیگری سطح یک دروازه بانی فوتبال آسیا که در بخش کوچصفهان  با حضور احمدی نماینده مردم شهرستان رشت، رجبی نیا مسؤل کمیته آموزش هیات فوتبال استان گیلان، حسین پور بخشدار کوچصفهان، رضا زاده رییس اداره ورزش و جوانان کوچصفهان ، حبیبی مدرس AFC،  قربانی مدیر کلاس و رئیس هیات فوتبال کوچصفهان، ابراهیم زاده عضو شورای شهر کوچصفهان و مسئولین نظامی و انتظامی بخش کوچصفهان  برگزار شد.
در ابتدا این مراسم مهیار قربانی رییس هیات فوتبال کوچصفهان ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس معروض میدارم  که این کلاس طی ۶ روز با حضور ۲۴ نفر از استان های گیلان، مازندران و قزوین طی دو نوبت و در زمین ۲۲بهمن شهر کوچصفهان و سالن آمفی‌تئاتر شهید باهنر انجام پذیرفت.
وی افزود: طی چند روز سعی کردیم میزبان مناسبی برای حاضرین (مربیان و مدرس) باشیم؛ این بخش با توجه به پتانسیلی که دارد در سال گذشته نیز میزبان کلاس درجه D و B آسیا بود که به نحوه مطلوبی برگزار شد.
وی اضافه کرد: با درایت و مدیریت آقای رجبی نیا مسئول کمیته آموزش هیات فوتبال استان گیلان  این کلاس سطح یک دروازه بانی فوتبال آسیا به هیات فوتبال کوچصفهان محول شد.
مدیر کلاس مربیگری و دروازه بانی سطح یک آسیا در ادامه خاطرنشان کرد: فوتبال در این منطقه از دیرباز بسیار با استعداد و قهرمان پرور بوده  و طی یکی دو سال اخیر با برگزاری کلاس های آموزشی  با حضور اساتید برجسته ای که حضور پیدا کردند توانستیم بیش از ده مربی خانم و آقا به عنوان مربی جدید معرفی کنیم و انتظار می‌رود که مسئولین بخش نیز این فعالیت‌ها را ارج گذارند تا شاهد شکوفایی بیشتر ورزشکاران منطقه در رشته فوتبال باشیم؛ چون آموزش مربیان باعث می شود که در آینده بازیکن های بهتر و با کیفیت تری تحویل جامعه دهیم.
مهیار قربانی در پایان یاد آور شد:  آقای محمد حبیبی که یکی از اسطوره های فوتبال کشورمان محسوب می شود در این کلاس بسیار فداکارانه و به روز و با علم بالا حضور پیدا کردند که امیدوارم در آینده از شاگردان ایشان که در این کلاس حضور داشتند در تیم ها مطرح بیشتر استفاده شود ،چون این مربیان که در این دوره حضور پیدا کردند از جدیدترین روش های و فنون های دروازه بانی کسب علم کردند؛ در خاتمه جا دارد از همه افرادی که این ۶ روز در کوچصفهان حضور داشتند تشکر کنم.
در ادامه محمد حبیبی مربی اسبق دروازه‌بانی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مربیان این دوره بسیار هوشمندانه و با استعداد بودند که در کلاس چه  به صورت تئوری و چه عملی ثابت کردند که بسیار توانمند بوده و حرف های زیادی برای گفتن در آینده دارند و می‌توانند دروازه‌بان‌های مناسب تری را به جامعه کنند.
وی افزود:  دروازه بان مهمترین فرد برای یک تیم است که همیشه این مهم ثابت شده است. مربیان باید این مهم را بیشتر و صحیح تر در دستور کار داشته باشند.
دروازه بان اسبق تیم ملی و باشگاه ملوان انزلی در ادامه اضافه کرد: متأسفانه در فوتبال امروز بعضی از مربیان قبل اینکه استعداد بازیکن را بسنجند از بازیکن پرسش می کنند که پدر شما چکاره است که این موضوع واقعا جای تأسف دارد.
حبیبی یاد آور شد: هیچ مربی حق پرسیدن اینکه پدرت چه کاره است را ندارد، نباید  تمرکز مربی فقط روی بچه پولدار باشد و این خیلی وقیحانه است. مربی های ما باید یاد بگیرند که چگونه کشف استعداد کنندو بازیکن با استعداد را به فوتبال کشور معرفی کنند. اینکار نه تنها عاقبت خوبی دارد بلکه باعث می شود که فوتبال ملی طرقی کند، مربیان باید یاد بگیرندکه همچون معلمین علم فوتبال را  به فوتبالیست ها یاد دهند.
مدرسAFCدر پایان ابراز امیدواری کرد و گفت:خوشبختانه این کلاس بسیار در سطح بالایی برگزار شد و از بخشدار و رییس هیئت فوتبال کوچصفهان تشکر میکنم که همه خواسته ها برای یک کلاس تراز اول را فراهم کردند  تا کلاس به نحو ه بسیار عالی برگزار شود،این بخش پتانسیل بالایی برای برگزاری کلاس های دیگر را نیز دارد که حمایت بیشتر مسئولین منطقه را می طلبد.

گفتنی است در پایان این اختتامیه از زحمات محمد حبیبی مدرس کلاس سطح یک دروازه بانی فوتبال آسیا تقدیر تشکر شدو به مربیان حاضر گواهی حضور در کلاس اهدا گردید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32844

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: