هیچ افزایش قیمتی در حوزه بتن آماده و شن و ماسه نداریم/هیچ انجمنی حق خودسرانه افزایش قیمت محصول خود را ندارد

بازباران خبر/مدیرکل صنعت،معدن وتجارت استان گیلان گفت: هیچ انجمنی حق خودسرانه افزایش قیمت محصول خود را ندارد و افزایش خودسر قیمت بتن اماده و شن ماسه تخلف است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان، تیمور پورحیدری در نشست با مدیران خانه معدن و فعالان بتن آماده و شن ماسه؛ اظهار داشت: برخی از فعالان حوزه شن و ماسه بدون هماهنگی و عدم طی فرایند قانونی اقدام به گرانفروشی کرده انده که با متخلفین و گرانفروشان برخورد جدی خواهد شد.

وی اقدام انجمن بتن و شن و ماسه کاملاً غیرقانونی و اخلال در نظام اقتصادی دانست و تاکید کرد: بعنوان یک نهاد حاکمیتی این بی نظمی را نمی پذیریم و با مسببین آن برخورد قانونی بعمل می آید.

وی ادامه داد: چنانچه افزایش قیمت در حوزه بتن آماده و شن و ماسه داشته باشیم به صورت زنجیر وار در سایر حوزه‌های عمرانی و ساخت و ساز اماکن و ابنیه شاهد گرانی و افزایش قیمت خواهیم شد لذا قیمتها همان نرخ سال گذشته است و فعلا هیچ گونه تغییر قیمتی برای بتن آماده و شن و ماسه نداریم. دکتر پورحیدری با تشریح ضوابط قیمت گذاری و تغییر نرخ اعلام کرد: قبل از هرگونه اقدامی لازم است دلایل و مستندات و آنالیز قیمت تمام شده کالا و یا خدمات به این اداره کل اعلام شود و در جلسات فنی و کارشناسی با توجه به فضای اقتصادی کشور و بررسی گردد تا خروجی آن به تغییر قیمت یا عدم پذیرش بیانجامد.

مدیرکل صمت گیلان با صدور دستور برخورد قاطع با ایجاد کنندگان التهاب در بازار بتن آماده و شن و ماسه به معاونت نظارت و بازرسی و جریمه متخلفان این حوزه تاکید کرد: با هر واحد که مرتکب تخلف شده است به شدت برخورد گردد تا بدانند بی اعتنایی به قوانین و ضوابط جاری نهاد حاکمیتی کشور و قیمت گذاری سلیقه ای و خودسرانه چه عواقب و تبعاتی دارد.وی افزود: اجازه نخواهیم داد عده‌ای بدون توجه به وضعیت معیشت مردم و فشارهای اقتصادی در حوزه ساخت و ساز مسکن به تخلف خود ادامه دهند و بدون هماهنگی و اخذ قیمت جدید و طی مراحل قانونی بازار را دچار چالش نمایند.

تیمور پورحیدری با تشریح و پذیرش برخی از مولفه های قیمتی از جمله افزایش نرخ دستمزد نیروی کار صراحتا اعلام کرد: حتی با وجود این تغییرات بازهم باید روند قانونی نرخ گذاری طی گردد تا قیمت دقیق، کارشناسانه و تخصصی مصوب کمیسیون نظارت، تنظیم بازار، در صورت وجود ادله منطقی و مستند مصوب شود.

گفتنی است بیش از ۶۲ واحد دانه بندی شن ماسه و و ۶۴ کارگاه بتن آماده در کل استان گیلان فعالیت دارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30176

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: