هلال‌احمر بازوی اصلی مدیریت بحران در کشور است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هلال‌احمر بازوی اصلی مدیریت بحران در کشور است، گفت: این درحالی‌که است که حقوق و مزایای نیروی انسانی در این مجموعه ناچیز است اما درعین‌حال خدمات ارزنده‌ای به آسیب دیدگان ارائه می‌کنند.

به گزارش باز باران خبر؛ نشست مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و معاونین جمعیت هلال‌احمر با مجمع نمایندگان استان گیلان شامگاه روز گذشته در سالن اجلاس دیوان محاسبات استان گیلان برگزار شد.

احمد دنیا مالی، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در این نشست با تأکید بر اینکه هلال‌احمر در مواقع بحران خدمات خوبی را به افراد جامعه ارائه کرده است، بیان کرد: حوادث طبیعی اعم از سیل و رانش زمین در کشور خسارت‌های زیادی را برای جامعه رقم می‌زند که هلال‌احمر در همه این حوادث در صف اول خدمت‌رسانی‌ها قرار داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به‌ضرورت حوزه آموزش، افزود: آموزش‌های عملی به افراد ازجمله اقداماتی است که می‌تواند در زمان بحران هلال‌احمر را کمک کند و باید توجه به این آموزش‌ها سرلوحه فعالیت‌ها قرار گیرد.

دنیا مالی با بیان اینکه هلال‌احمر بازوی اصلی مدیریت بحران در کشور است، گفت: این درحالی‌که است که حقوق و مزایای نیروی انسانی در این مجموعه ناچیز است اما درعین‌حال خدمات ارزنده‌ای به آسیب دیدگان ارائه می‌کنند از سویی دیگر امکانات و تجهیزات این سازمان قطعاً باید بروز شود تا اقدامات امدادرسانی با مشکل مواجه نشود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بودجه و اعتبارات هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در بخش بودجه و اعتبارات، سرفصل‌های ردیف بودجه برای جمعیت هلال در مجلس شورای اسلامی ارائه‌شده است و از این حیث اعتبارات خوبی برای جمعیت هلال‌احمر در نظر گرفته‌شده است.

غلامی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به عملکرد جمیعت هلال‌احمر گیلان، اظهار کرد: در جمعیت هلال‌احمر تقویت توسعه امداد و نجات، احیاء و توسعه درمان و توان‌بخشی، توانمندسازی منابع انسانی و توسعه خودکفایی در بخش درآمدزایی از اهداف ما در جمعیت هلال‌احمر استان گیلان محسوب می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با اشاره به افتتاح مجتمع درمانی هلال‌احمر، افزود: مرکز توان‌بخشی، درمانی و دارویی این جمعیت باهدف ارائه خدمت به معلولان جسمی و حرکتی و سایر آحاد جامعه راه‌اندازی شده است.

سیاوش غلامی با بیان اینکه این مرکز بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال در پنج طبقه افتتاح شد، افزود: در این مرکز خدماتی ازجمله فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، خدمات درمانی عمومی، تخصصی و دارویی ارائه می‌شود.

وی، گیلان را در صدر تعداد خانه‌های هلال در کشور خواند و گفت: تاکنون ۱۹۴ خانه هلال در گیلان افتتاح‌شده است که ۲۳۰ خانه هلال روستایی دیگر نیز طی یک و دو هفته دیگر در گیلان گشایش می‌یابد.

غلامی با اشاره به نقش خانه‌های هلال در روستاها خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال در روستاها باهدف افزایش تاب‌آوری در جامعه راه‌اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13625

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: