نیازها و خواسته های زندانیان باید شنیده شده و مشکلات حقوقی و قضایی آنان در زندان حل و فصل شود

باز باران خبر/ رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین و اعضای شورای قضایی استان از زندان لاکان رشت بازدید کرده و ضمن استماع سخنان زندانیان و تاکید بر حل  مشکلات آنان در نشست شورای قضایی استان حضور یافت

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین و اعضای شورای قضایی استان از زندان لاکان رشت بازدید کرده و ضمن استماع سخنان زندانیان و تاکید بر حل  مشکلات آنان در نشست شورای قضایی استان حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود تصریح کرد: تیم قضایی متشکل از مسئولان ارشد قضایی استان و شهرستان لنگرود از ساعت های اولیه در منطقه حضور یافته و مدیریت صحنه بحران را به بهترین وجه به انجام رساندند.

وی با تشکر و قدردانی از زحمات تمامی گروه هایی که در این حادثه تلاش کردند اظهار داشت: امید است که پس از این شاهد بروز چنین فجایع تلخی در استان نباشیم.

رئیس شورای قضایی استان پس از بازدید از زندان لاکان گفت: باید فضایی در زندان ها حاکم باشد که زندانی بتواند با اطمینان خاطر با مسئولان زندان ارتباط گرفته و مشکلات خود را مطرح نماید.

وی با بیان اینکه قاضی ناظر زندان نقش و مسئولیت مهمی در زندان ایفا کرده و باید در گشایش امور زندانیان تلاش کند افزود: نیازها و خواسته های زندانیان باید شنیده شده و مشکلات حقوقی و قضایی آنان در همین مکان حل و فصل شود.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه خاطر نشان کرد: دادیار ناظر زندان باید ضمن تعامل و ارتباط حسنه با کارکنان اداره زندان ها، بر عوامل و مسئولان زندان و همچنین رعایت  بهداشت و سلامت زندانیان نظارت و توجه ویژه نماید.

وی با تاکید بر توجه به امور تربیتی و اصلاحی زندانیان ابراز داشت: سخت گیری در بازرسی ورود و خروج زندانیان و ملاقات و خانواده های آنان به نفع زندانیان بوده و در کاهش جمعیت کیفری زندان ها نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی  به کلیه دادستان های استان توصیه کرد تا اجرای احکام تغییر کاربری ها و قلع و قمع بنا در تغییر کاربری اراضی کشاورزی سریعا اعمال شده و به دادگستری کل گزارش گردد.

وی در پایان با تاکید بر اجرای سریع قانون حد نگار تصریح کرد: حدنگاری در دو ماه گذشته سرعت خوبی داشته و باید پرشتاب تر از گذشته ادامه یافته و از ظرفیت شورای اداری و فرمانداران شهرستان ها در راستای اطلاع رسانی به مردم استفاده شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33561

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: