نیازمند گسترش روحیه طنزپردازی در جامعه هستیم

باز باران خبر/ وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره «طنز پهلو» بزرگداشت کیومرث صابری فومنی، با بیان اینکه کیومرث صابری نویسنده‌ای ادیب بود که نجیبانه می نوشت، گفت: نیازمند گسترش روحیه طنزپردازی در کشور هستیم و با توجه به اینکه ایرانیان اهل شعرو ادب هستند ظرفیت زیادی در این حوزه دارند و در قالب کنایه، استعاره و طنز پیام خود را به مخاطب می‌رسانند این ویژگی جامعه ایرانی با رویکرد متعهدانه باید تقویت شود.

محمد مهدی اسماعیلی امروز جمعه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» که با همکاری مشترک معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار شد، افزود: صابری توانست با نوع هنر و خلاقیت خود مردم را برای دریافت شماره بعدی نشریه «گل‌آقا» مشتاق و منتظر نگه‌دارد.

وی تصریح کرد: صابری ادیبانه و نجیبانه می‌نوشت و گل آقا بصورت حقیقی و دقیق مرزها را رعایت می‌کرد و احترام لباس روحانیت و سنت‌های دینی و جامعه را داشت.

وی تصریح کرد: در آستانه ۲۰ سالگی از دست دادن طنزپردازی چون مرحوم صابری فومنی قرار داریم و نباید فقدان جسم مادی صابری باعث فراموشی او باشد، باید چنان عمل شود که نسل‌های آینده بیش از ما از صابری فومنی یاد کنند.

اسماعیلی افزود: گذشت سال‌ها بر ارزش کار هنری می‌افزاید و هنر بها خواهد یافت.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده هستیم ازهمه کسانی که وارد عرصه هنر و طنز پردازی می‌شوند به صورت ویژه حمایت کنیم.

وی عنوان کرد: به دنبال آنیم که این جشنواره طنزپهلو بزرگداشت مرحوم کیومرث صابری فومنی را به صورت ملی با حفظ موقعیت جغرافیایی آن در شهرستان فومن برگزار کنیم و به صورت ملی برای این جشنواره دبیرخانه دائمی در نظر گرفته شود.اسماعیلی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی ویژه برای برگزاری این جشنواره به صورت گسترده‌تر و جامع‌تر شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31649

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: