نوسازی و بازسازی کامل واحد بخار نیروگاه لوشان در دولت سیزدهم

نوسازی و بازسازی کامل واحد بخار نیروگاه لوشان در دولت سیزدهم

باز باران خبر – مهین چراغی:  مدیر عامل نیروگاه شهید بهشتی لوشان گفت: پروژه نوسازی و بازسازی کامل واحد شماره دو بخار و تعمیرات اساسی واحدهای شماره یک بخار و شماره یک گازی نیروگاه لوشان به دست متخصصان داخلی در دولت سیزدهم با موفقیت به پایان رسید.

سید علیرضا موسوی افزود: انجام تعمیرات اساسی واحدهای یک و دو بخار و واحد یک گازی از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در دو سال اخیر است که منجر به پایداری تمامی واحدها و افزایش تولید برق در نیروگاه لوشان شده است.

مدیر عامل نیروگاه شهید بهشتی لوشان خاطرنشان کرد: کار نو سازی و بازسازی کامل واحد شماره دو بخار از اسفند ۱۳۹۹ با اقدامات خاصی از جمله تعویض بیش از ۷۰ کیلومتر لوله های بویلر برای اولین بار توسط متخصصان داخلی در این سطح در کشور صورت گرفت و در نتیجه این واحد در خرداد ماه سالجاری وارد مدار تولید شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به در مدار بودن تمامی واحدهای این نیروگاه ، میزان تولید آن بیش از ۳۰ درصد نسبت به مرداد ماه سال گذشته افزایش داشته است.

موسوی ادامه داد : به واسطه نیم قرن قدمت ساخت و بهره برداری نیروگاه شهید بهشتی لوشان عملا” بسیاری از قطعات و تجهیزات به واسطه تغییر تکنولوژی امروزه در دسترس نیست؛ از این رو با استفاده  ظرفیت های ساخت داخل برای تامین قطعات وتجهیزات مورد نیاز طی دوره تعمیرات استفاده شد.

گفتنی است نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی لوشان به عنوان قدیمی ترین نیروگاه استان گیلان با برخورداری از دو واحد بخار ۱۲۰ مگاواتی و دو واحد گازی ۶۰ مگاواتی با نیم قرن تولید برق پایدار همچنان نقش بسزایی در پایداری شبکه برق شمال کشور دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32524

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: