نماینده ولی فقیه در گیلان طی دیدار با معاون وزیر صمت:  برای رشد تولید به بازارهای صادراتی توجه شود

 

باز باران خبر : آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار معاون وزیر صمت گفت: برای اعتلا و رشد بیشتر تولید، توجه به بازارهای صادراتی در اولویت باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان، حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور طی سفر به گیلان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار آیت الله فلاحتی ضمن خیرمقدم بر لزوم جذب بازار های بین المللی برای عرضه محصولات داخلی تاکید کرد و گفت: کریدور تجاری شمال جنوب که ایجاد  شده خواستگاه روابط میان جنوب شرقی آسیا از جمله چین با روسیه، استقلال جمهوری‌های آسیای میانه، تیرگی روابط میان اروپا با روسیه از جمله مواردی است که باید هوشمندانه مد نظر قرار گیرد.
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: قطع دست واسطه‌گران و سوداگران از مسائلی است که باید به آن توجه شود که بسیاری از معضلات افزایش قیمت را سبب شده است.
وی همچنین افزود: اگر از تولید کننده حمایت نشود دلسرد خواهد شد و ما باید با ایجاد انگیزه در آنها از جمله تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی به آنها کمک نماییم.
رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز در این دیدار گفت: با توجه به شعار سال و  جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه که در آن قرار داریم تنها از مسیر رشد تولید می‌توانیم به ایجاد ثروت و اشتغال و رفاه برای مردم دست یابیم.
معاون وزیر صمت افزود: سیاست کلی ما ایجاد تعادل در بازار از طریق توازن عرضه و تقاضاست اما با توجه به شرایط تحریمی کشور با بررسی هزینه‌ها و درآمد واحدهای تولیدی سیاست قیمت گذاری را علی الخصوص برای کالاهای اساسی دنبال می‌نماییم.
فرهیدزاده خاطرنشان کرد: ما همچنین نظارت مردم بر مردم را پیگیری می‌نماییم و نظارت بازار از طریق اتحادیه‌های صنفی از هدف گذاری های ماست.
وی اضافه کرد: استان گیلان در حوزه نظارتی از استان‌های پیشرو در  کشور است و از این حیث جای تقدیر و تشکر دارد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این جلسه گفت: طی ۸ ماهه گذشته امسال واحدهای اقتصادی متخلف استان بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال جریمه شدند.
پورحیدری در این دیدار با ارائه گزارشی عنوان کرد: نظارت بر بازار استان با جریمه ای بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان استمرار دارد و ارزش ریالی تخلفات کشف شده طی بازرسی های انجام شده  ۶۸ هزار و ۴۳۷ واحد اقتصادی استان محرز گردید.
وی همچنین در خصوص مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: ۶۲۳۹ بازرسی در این حوزه انجام شد که منجر به کشف ۲۷۷ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۴۷ ریال گردید.
مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در خصوص نظارت بر مشاورین املاک افزود: تعداد ۸۴۵۷ بازرسی در این حوزه انجام شد که منجر به کشف ۱۳۴ تخلف به ارزش بیش از ۳۸۶ میلیارد ریال گردید.
وی تاکید کرد: معتقدیم قطعا از مسیر رشد تولید می‌توانیم به ایجاد ثروت و اشتغال بیشتر دست یابیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33780

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: