نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به ریاست رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد

 

باز باران خبر/ نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به ریاست رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و قدردانی از رشادت ها و فداکاری های رزمندگان در ۸ سال دفاع از کیان و ناموس کشور تصریح کرد: سال های دفاع مقدس دورران استثنایی در تاریخ ایران بود که در حافظه مردمان این سرزمین به یادگار مانده است.

 

وی همچنین اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم امر مبارکی است که با پیگیری های ریاست محترم قوه قضائیه تبدیل به قانون شده و تاکنون خروجی های مفیدی از آن مشاهده شده است.

 

رئیس شورای قضایی استان سرقت را جرم اول استان اعلام نمود و افزود: ضروری است در این خصوص تدابیر پیشگیرانه و تصمیمات موثری اتخاذ شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین ناامنی ذهنی وروانی برای شهروندان موضوع سرقت از منازل است اظهار داشت: این امر موجب بی اعتمادی و بدبینی مردم شده و التهاب جامعه را روزافزون خواهد کرد.

 

این مقام ارشد قضایی دستگیری محکومان متواری از سرقت را الزامی دانست و گفت: فراجا موظف است به قید فوریت این افراد را دستگیر کرده و به مقامات قضایی تحویل دهد.

 

وی با بیان اینکه در این نشست در خصوص نحوه برخورد قاطع همکاران در محاکم قضایی دستوراتی داده شد ابراز داشت: قضات باید خارج از نوبت به این پرونده ها رسیدگی کرده و قوانین مناسب را اعمال نمایند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی بخشی از سرقت ها را ناشی از کوتاهی مسئولان دستگاه های دولتی در خصوص حفظ اموال خود عنوان نمود و تصریح کرد:مسئولان دستگاه های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی مانند برخی شرکت ها و شهرداری ها باید در حراست و نگهداری از اموال خود اهتمام بیشتری بورزند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولانی که در صیانت از دارایی های دولتی کوتاهی می کنند باید پاسخگو باشند.

 

رییس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر حضور پررنگ نیروی انتظامی در معابر و اماکن عمومی افزود: باید با شناسایی و دستگیری سریع سارقان و اعمال سریع قانون گامی در راستای کاهش سرقت در استان برداریم تا شهروندان گیلانی در آرامش و امنیت زندگی کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: اموال مسروقه نیز پس از کشف از سارق باید به سرعت به مالباخته تحویل داده شود تا خسارت بیشتری بر صاحب مال متحمل نشود

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32796

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: