نشست روسای دادگستری ها و دادستان های استان با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد

 

باز باران خبر/ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، نشست روسای دادگستری ها و دادستان های استان گیلان با حضورحجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان در این نشست با تاکید بر اهتمام بیشتر مدیران واحد های قضایی بر اولویت بندی و اجرای برنامه ها تصریح کرد: پنجره واحد، سامانه پرقدرتی است که در کل کشور فعال است ولی متاسفانه استان گیلان کمترین بهره را از این سامانه برده است.

 

وی استفاده از ابزارهایی مانند «پنجره واحد» را در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل ها ضروری دانست و گفت: با بهره گیری از سامانه پنجره واحد درصد زیادی از دست اندازی و تعرض به بیت المال کاهش خواهد یافت.

 

رئیس شورای قضایی استان تشکیل مجدد جلسات شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان را امری ضروری در خصوص انتخابات پیش رو دانست و گفت: در قانون جدید انتخابات نوآوری های خوبی صورت گرفته و مجازات های بازدارنده ای برای تخلفات انتخاباتی پیش بینی شده است.

 

وی تغییر کاربری انفال در حوزه منابع طبیعی، جنگل ها و سواحل و همچنین مسائل زیست محیطی را دو معضل بزرگ در استان گیلان برشمرد و اظهار داشت: اکثر شهرهای استان با چنین مشکلاتی مواجه هستند و باید راهکارهای لازم در زمینه حل آن اندیشیده شود.

 

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد زیادی مشاور املاک غیرمجاز در استان شناسایی و پلمپ شده است افزود: هیچ مشاور املاکی حق انجام هیچ معامله ای در غیرسامانه را ندارد و در صورت مشاهده چنین تخلفی، اقدامات قانونی لازم اعمال خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه داوری، مسیر نزدیک حل اختلاف در پرونده هاست تصریح کرد: موسسات داوری زیر نظر قوه قضائیه هستند و در راستای حل اختلاف دعاوی اقدام می کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان در پایان خاطر نشان کرد: در صورت وقوع هرگونه تخلفی باید موارد مشخص شده به شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی گزارش شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33809

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: