رئیس اتحادیه بارفروشان کشور:

میدان های تره بار رشت در شان مردم گیلان نیست/ نیازمند احداث یک میدان تره بار علمی با زیربنای ۶۰ هکتار برای گیلان هستیم

باز باران خبر/ رئیس اتحادیه بارفروشان کشور از استاندار گیلان خواستار رسیدگی، تجمیع و انتقال و سامان دهی میدان های تره بار رشت به خارج از این شهر شد.
به گزارش خبرگزاری موج گیلان، مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان کشور، در حاشیه بازدید از میدان تره بار ولیعصر(عج) رشت در گفت و گو با خبرنگار موج با اشاره به قدمت و میزان فرسودگی میدان تره بار ولیعصر (عج) این شهر، خطاب به استاندار گیلان اظهار داشت: این میدان تره بار به دلیل مشکلات فراوان در شان مردم گیلان نیست.

وی با بیان اینکه مشکلات ترافیک و نبود سردخانه و صنایع تبدیلی مانند صنعت بسته بندی در میدان تره بار ولیعصر(عج)رشت موجب دور ریختن روزانه یک تن از میوه جات و صیفی جات می شود؛ افزود: استاندار گیلان با یک برنامه ریزی ۵۰ساله برای اینده استان یک قطعه زمین به مساحت تا ۶۰ هکتار خارج از شهر رشت در نظر بگیرد تا با راه اندازی یک میدان علمی برای میوه و تره بار شاهد کاهش قیمت ها و بسیاری دیگر از نتایج مطلوب آن در حوزه میوه و تره بار باشیم.

دارایی نژاد با تاکید بر تجمیع  و سامان دهی دو میدان تره بار ولی عصر(عج) و ازادی در رشت، خاطر نشان کرد: فرسودگی این ۲ میدان، نبود فضای مناسب برای حمل و نقل و تردد و دور زدن ماشین‌های سنگین و در نتیجه، افزایش قیمت تمام شده محصول برای عرضه به مشتریان، نبود شرایط برای توسعه این میادین مانند ساخت سردخانه برای نگهداری بار اضافی از جمله مشکلات عمده این ۲ میدان میوه و تره بار در شهر رشت است.

به گفته وی، بنده ۴۰ سالست که در میدان تره و بار تهران و پدرم ۸۰ سال در این عرصه فعالیت داشته که بر همه امور این صنف آگاهی لازم را داریم.

رئیس اتحادیه بارفروشان کشور ابراز داشت: در  صورتی که انتقال و تجمیع دو میدان تره بار در رشت به خارج از شهر و در فضایی علمی و گسترده تر صورت بگیرد، گیلان می تواند به عنوان استان پیشرو در زمینه واردات و صادرات در کشور زبانزد شود زیرا ظرفیت های لازم را دارد.

وی یادآور شد: افرادی که در میدان های مذکور فعال هستند از پیشکسوتان این صنف هستند که دارای تجربه و آگاهی کافی در عرصه واردات و صادرات و حتی کشاورزی می باشند.

به گزارش موج، اداره کل صمت گیلان، اسفند سال ۱۳۹۹زمینی به مساحت ۶۹ هکتار در جاده تهران جانمایی کرد که با توجه به مشکلات موجود، قرار شد با راه اندازی این میدان تجمیع و انتقال میدان‌های میوه و ترباره بار آزادی و ولیعصر رشت به این مکان تسریع شود.
علاوه بر این مشکلات، مشکل پسماند نیز از دیگر مشکلات موجود در این دو میدان تره بار است؛ به طوری که روزانه حدود ۶ تن زباله در ۲ میدان میوه و تره بار رشت تولید می‌شود که انتظار داریم هر چه سریعتر ساماندهی شود.

میدان میوه و تره بار ولیعصر رشت با مجموع ۱۱ هزار مترمربع مساحت، سال ۱۳۵۸ و میدان میوه و تره بار آزادی این شهر با مجموع ۳ هکتار مساحت، سال ۱۳۷۱ راه اندازی شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33517

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: