من اینجا ریشه در خاکم… این یک شعار عملی است

 

یادداشت/سامان صیاد

انتخاب شعار یک روش تبلیغات برای نامزدهای انتخاباتی در انتخابات مختلف است که به نوعی بیانگر شخصیت، دیدگاه‌ها، برنامه و اهداف آنان است.؛ اما آنچه مهم جلوه می‌نماید آن است که ماهیت این شعارها چقدر واقعی و عملی است و آیا قابلیت اجرا و تغییرات را به همراه دارد یا خیر؟ چرا که معمولا و اکثراً شعارها، کلید واژه‌های تحول و تغییر را یدک می‌کشند.
اما از این‌ها که بگذریم دکتر نوبخت نماینده چهار دوره مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که از جمله مهترین سوابق وی به شمار می‌رود، شعار انتخاباتی‌اش متفاوت‌تر، زیباتر و رساتربه نظر می‌رسد که نشان از عِرق و تعصب و پایبندی به زادگاهش رشت دارد.
جمله “ریشه در خاک” آنقدر جامع است که تنها نشان از محل تولد یک شخص نمی‌دهد بلکه نشانگر آن که برای وطن و ریشه اش چه کارهای ماندگار و ریشه‌داری کرده و چه‌ها در نظر دارد برای تحول و بهروزی دریارش.

 

توجه به آثار و اماکن مذهبی و تاریخی به عنوان هویت و سبقه تاریخی یک شهر امری مهم است که در برخی شهرها به مانند یزد و اصفهان و اردبیل به خوبی بدان توجه شده و از نقاط گردشگری هم‌محسوب می‌شود. رشت هم از آن شهرهاست که اینگونه بناها و ابنیه تاریخی در آن (هرچند به لحاظ تاریخی رو به تاریخ معاصر است) فراوان یافت می‌شود. اما شاهد آنیم  که این بناها گاها رو به فراموشی رفته تا جایی که بعضاً هم به واسطه عوامل طبیعی و انسانی تخریب شده. دکتر نوبخت جمله “ریشه در خاک” را این زمینه عملی کرد. احیا و مرمت مساجد تاریخی صفی، مستوفی و اردبیلی ها از مراکز  و قطب مذهبی شهر رشت از آن جمله است.

توجه به ورزش و توسعه آن به ویژه ورزش‌هایی که ریشه در نیاکانمان دارد امری بوده که دکتر نوبخت بدان اهتمام ویژه‌ای داشته و دارد. احداث سالن زورخانه در جنب سالن ۶ هزار نفری، مساعدت‌های مالی به باشگاه‌های ریشه دار و مردمی ملوان و سپیدرود، کمک به بازسازی ورزشگاه‌های رشت و بندرانزلی و….

 

مقوله فرهنگ و هنر آن هم در شهر و استانی که در این زمینه اولین و سرآمد بوده بسیار جلوه گر است. دکتر نوبخت ضمن توجه ویژه به این بخش و ارتباط موثر با اصحاب رسانه، در اتمام و بهره‌برداری تالار مرکزی رشت کاری کرد کارستان. تا آرزوی اهالی فرهنگ و هنر برای داشتن سالنی مناسب اجرای موسیقی و تئاتر  تحقق یابد.

و… اما اینکه دکتر نوبخت چه‌ها در نظر دارد را می‌توان از ادبیات و اخلاق مداری وی در ایام تبلیغات انتخابات درک کرد. او گفت از لحاظ پست و مدیریت نیاز به جایگاه نمایندگی ندارد بلکه آمده خدمت کند برای گیلانی که می‌توانست اوضاعش در این سال‌های اخیر خیلی بهتر باشد که نشد. او هرچه در توان داشت تا جان مایه در دولت قبل برای گیلان انجام داد و آمده در این دوره از طرف ملت از دولت مطالبات گیلانیان را طلب کند. او حس خدمت به رشت را بیشتر دوست دارد چون ریشه در خاکش دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34866

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: