منشاء آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت کاهش یافت

باز باران خبر/ استاندار گیلان با تشریح اقدامات برای رفع مشکلات رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت گفت: منشاء آلودگی این ۲ رودخانه در دولت سیزدهم کاهش یافت و اجرای طرح ها و برنامه ها در این ارتباط ادامه دارد.

 

به گزارش  ایرنا، اسدالله عباسی غروب روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در جمع دانشجویان در تالار حکمت دانشگاه گیلان در پاسخ به یکی از دغدغه های آنان در موضوع آلودگی زرجوب و با بیان اینکه فاضلاب آلودگی این رودخانه ها را موجب شده اظهار کرد: با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت یکی از منشاء آلودگی حذف شده است.

 

وی فاضلاب شهر صنعتی رشت را از دیگر منشاء آلودگی این رودخانه ها عنوان کرد و افزود: احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت نیز ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب در فخب رشت نیز در حال احداث است که با این اقدامات تلاش ها برای رفع مشکلات آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود ادامه دارد.

 

وی در ادامه در پاسخ به دغدغه دیگر دانشجویان در موضوع وضعیت نامساعد پسماند و محل دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه پسماند و ساماندهی دفنگاه زباله در منطقه سراوان رشت انجام شد اکنون ساماندهی و بهسازی این دفنگاه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: در موضوع پسماند نیز تفکیک زباله از مبدا در بیش از ۸۰۰ روستای این استان انجام شد و در شهرها نیز کارهای موثری صورت گرفت.

 

وی در پاسخ به دغدغه دیگر دانشجویان درباره مسایل مربوط به احداث زباله سوز در رشت و فساد مالی اظهار کرد: در ارتباط با این کار فساد صورت نگرفت، اختلاف حقوقی از دولت گذشته پیش آمده یود و موجب معطلی در کار شد.

 

استاندار گیلان در ادامه در جواب دغدغه دیگر دانشجویان در این مراسم خاطر نشان کرد؛ اگر چه در ارتباط با محصول برنج با مشکلاتی مواجه شدیم اما دولت کارهای خوبی را انجام داده که تا ۲ ماه آینده شرایط بهتری خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه هیچ کدام از معاونان او استعفا نداده اند و بنا به دلایل برای مدیریت در پست های دیگر انتخاب شدند، اضافه کرد: مسئولان باید پاسخگوی دغدغه های شما دانشجویان باشند اگر این امر صورت نگیرد در حق شما اجحاف شده است.

 

امید دانشجو زنده نگه داشته شود

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه سخنانش در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان اظهار کرد: جوانی که با امیدواری وارد دانشگاه می شود باید امید او را زنده نگه داشت.

 

وی با بیان اینکه روحیه دانشجویان مطالبه گری است، خاطر نشان کرد: دانشجو باید مساله محور بیندیشد و جواب را به دست آورد ضمن اینکه پاسخ سوالات و دغدغه دانشجویان در اندیشه اساتید و مسئولان یافت می شود.

 

وی دانشکده فنی شرق گیلان را ظرفیتی برای استان دانست و با اشاره به دغدغه دانشجویان در ارتباط با مشکلات این دانشکده اظهار کرد: لیاقت روسای گذشته دانشگاه و شایستگی آنان در همین حد بوده که اکنون موجب نارضایتی دانشجویان این دانشکده شده است.

 

عباسی افزود: در اسرع وقت در دانشکده فنی شرق گیلان حضور خواهم یافت و با بررسی مسایل این دانشکده از نزدیک، برای رفع مشکلات اقدام خواهم کرد.

 

دغدغه دانشجویان

 

در این مراسم نمایندگان دانشجویان‌ دانشگاه های مختلف گیلان و تشکل های دانشجویی دانشگاه گیلان به بیان مهمترین دغدغه های دانشجویان پرداختند. و خواستار رفع دغدغه ها شدند.

 

مسایل اقتصادی، معیشتی، عدم ثبات مدیریتی، گران فروشی و عدم نظارت بر فعالیت اصناف ، حضور مدیران غیربومی، وضعیت نامناسب پسماند و رودخانه های زرجوب و گوهررود، بانکداری غیراسلامی و جزیره ای عمل کردن دانشگاه ها اعم دغدغه های مطرح شده از سوی نمایندگان دانشجویان در ابن مراسم بود.

 

نماینده دانشجویان دانشکده فنی شرق گیلان نیز در این مراسم از استاندار گیلان خواستار رفع مشکلات این دانشکده شدند، وضعیت ناامن خوابگاه دانشجویان، شرایط نامناسب آب شرب خوابگاه بعد از قطع و وصل شدن برق از مهمترین مشکلات دانشجویان این دانشکده عنوان شد.

 

نمایندگان دانشجویان همچنین خواستار رفع مشکلات صنفی در حوزه حمل و نقل، کیفیت تدریس استادان و کلاس ها شدند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33828

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: