معضل زباله سراوان دغدغه اصلی همه مسئولان و نمایندگان استان است

محمد رضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم طی نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه در ارتقای کشور و استان نقش مثبتی دارند گفت: تعامل با خبرنگاران و شنیدن و انعکاس اخبار صحیح راه های توسعه استان و کشور را فراهم میکند و ما نمایندگان مجلس در سطح کلان نماینده جمهوری اسلامی ایران هستیم و سیاست های داخلی معضلات کشور را می بینیم و باید در راستای رفع موانع آن تلاش کنیم.

به گزارش باز باران خبر؛ نماینده مردم رشت افزود: مبارزه با فساد، جلوگیری از رانت خواری در سطح کلان از اولویت های ما در بخش سیاست های داخلی بود که جلسات متعدد و برنامه های مختلفی را با دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار کردیم.

در حوزه سیاست خارجی هدف ما  استقلال و حفظ تمامیت ارضی است

احمدی همچنین در حوزه سیاست خارجی گفت:  هدف ما  استقلال و حفظ تمامیت ارضی است با این شیوه همه اقتدار ما را در سطح جهان بفهمند و بدانند که ما هرگز با سیاست های قلدر مابآنه اسرائیل و آمریکا راه نخواهیم آمد و به دنبال تعامل با آنان نیستیم.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران هم در عرصه بین المللی هم منطقه تأثیرگذار است، تصریح کرد: باید این دستاوردهای بزرگی که در طول ۴۱ سال گذشته به دست آورده ایم حفظ شود.

زیر ساختهای استان نیاز به تقویت دارد

نماینده مردم رشت در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه زیر ساختهای استان نیاز به تقویت دارد و در این راستا جلسات متعددی با سرمایه گذاران داشتیم خاطر نشان کرد: معضل سراوان از اولویت های ماست و شیرابه های ناشی از زباله سفره های زیر زمینی را آلوده کرده است که در این زمینه بدنبال راهکارهای اساسی هستیم.  

احمدی با اشاره به اجرای پروژه اتصال راه آهن رشت- انزلی که از دیگرهای اولویت‌ها محسوب می شود و همچنین پیگیری موضوعات زیرساختی استان و شهرستان رشت  مانند برق و آب اظهار داشت: اینها شاید از نظر قانونی وظایف نماینده نباشد اما با توجه به مطالبات مردمی باید پیگیری شود. تمام توان ما جلب رضایت مردم است.

وی با اشاره به تذکرات داده شده به رئیس جمهور و برخی از وزرا در زمینه اشتغال، معیشت مردم و اقتصاد، افزود: نباید نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشیم ما نگران معیشت مردم و گرانی اقلام و کالا هستیم. اولویت امروز مجلس یازدهم کمک به معیشت و افزایش قدرت خرید مردم است.

احمدی خاطر نشان کرد: بحث معیشت مردم با شعار حل نمی‌شود به دنبال تصویب طرح کالا برگ در مجلس هستیم متأسفانه بازار رها شده در مجلس به دنبال راه حلی برای رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه زباله سراوان دغدغه اصلی همه مسئولان استان گیلان به ویژه نمایندگان است، گفت: متأسفانه بیشترین آمار بیماری سرطانی و پوستی مربوط به این منطقه است تا کنون به فکر ترمیم بوده ایم و دپوی زباله در این منطقه در طول سال‌های گذشته این اقدام تأسف بار بوده است.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به اینکه برای حفظ سلامتی مردم بیکار نخواهیم نشست و آن از خطوط قرمز ما است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا وضعیت به صورت ریشه‌ای حل شود مردم بسیاری از روستاهای این منطقه به دلیل شرایط اسفناک موجود منازل خود را رها کرده اند.

وی تصریح کرد: باید زباله سراوان از این منطقه خارج شود مسئولان استان و حتی کشور باید برای این منطقه فکر اساسی انجام داده و تمام زباله از این منطقه خارج شود.

احمدی به موضوع ظرفیت گردشگری استان گیلان اشاره و با بیان اینکه متأسفانه از این ظرفیت به خوبی بهره گیری نشده است، گفت: از حضور گردشگر و مسافر تنها ناهنجاری‌های اجتماعی، زباله و برخی معضلات فرهنگی آن گریبان استان گیلان را گرفته است.

 وی با بیان اینکه مجلس خانه تکانی را از خود شروع کرد، اذعان داشت: مجلس یازدهم انقلابی است و مردم به این مجلس امید بسته اند بنابراین تمام اقدامات باید از خود مجلس شروع شود.

وی همچنین یادآور شد: ما به دنبال استیضاح و بیرون راندن مدیران و مسئولین نیستیم بلکه بدنبال راهکار اساسی هستیم.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به شیوع موج دوم کرونا در کشور و احتمال بروز آن در استان گیلان، اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیار مشکل داشتیم اما در حال حاضر تجربیات خوبی در این زمینه هم در استان و هم کشور کسب و زیر ساخت‌ها نیز تقویت شده است قطعاً مشکلات کمتر خواهد بود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین در پایان با بیان اینکه گرانی براثر بی تدبیری مدیران داخل کشور است تاکید کرد: مطالبه گری از پله های پیشرفت است و ما نمایندگان مردم هستیم و باید در راستای آرامش و آسایش آنان قدم برداریم.

گزارش: فاطمه لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11139

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: