معاون محیط زیست استان گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه خبر داد

بازباران خبر/ با تلاش فراوان محیط بانان حفاظت محیط زیست شهرستان املش و نصب دوربین تله از یک قلاده پلنگ نر تصویر برداری شد.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان ، معاون محیط زیست طبیعی و تتوع زیستی محیط زیست استان گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه خبر داد و گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش به هدایت محیط بان شاهپور عبدی موفق به تصویربرداری از پلنگ نر توسط دوربین تله ای در ارتفاعات این شهرستان گردیدند.تورج صادقی افزود: این چندمین بار است که مامورین یگان حفاظت موفق به فیلمبرداری از پلنگ در این منطقه شده اند و گزارشات مکرر مردمی و مامورین اجرایی ما از مشاهده پلنگ در منطقه حاکی از آن است که این منطقه مامن و زیستگاه فوق العاده مناسبی برای این گونه نادر و در کشور می باشد.

وی در ادامه یادآور شد: تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد ، وجود دره های عمیق در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه های جانوری نظیر پلنگ، شوکا ، خرس قهوه ای ، گربه جنگلی ، گراز و سایر جانداران فراهم نموده است که به جرات می توان گفت در کشور بی نظیر است.

تورج صادقی اظهار داشت :املش با دارا بودن جنگل انبوه و بخشی کوهستانی دارای تنوع زیستی بالایی میباشد که در سال جدید با ثبت گونه های پلنگ،گرگ،گربه جنگلی،روباه معمولی ،شوکا و … توانست بار دیگر گونه های منحصر به فردی از محیط زیست را به تصویر بکشد.

وی گفت : شهرستان املش فاقد مناطق چهارگانه سازمان میباشد ونیز باتوجه به دارا بودن زیست بوم های منحصر با تنوع زیستی بالا نیاز شهرستان به این امر را میطلبد .

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=25755

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: