مشکلات ارزی و و ثبت سفارش از مشکلات عنوان شده واحد های صنعتی استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و امور بین الملل استانداری گیلان در همایش تقدیر از تولیدکنندگان و صنعتگران نمونه گیلان استان که در سالن اجتماعات بانک کشاورزی رشت برگزار شد گفت: به بیش از هزار مورد از مشکلات صنعت استان رسیدگی شد.

به گزارش باز باران خبر، آرش فرزام صفت افزود: اگر چه گیلان در بخش کشاورزی و گردشگری از ظرفیتهای بسیار بالایی برخوردار است اما بخش صنعت این استان نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ارزش افزوده بخش صنعت گیلان ۴هزار و ۷۰۰میلیارد تومان است و ۲۶درصد اشتغال استان در این بخش فعال است.

فرزام صفت خاطرنشان کرد: گیلان در بخش تولید قطعات خودرو، صنعت فولاد، صنایع دارویی و سلولزی از قطبهای صنعتی کشور محسوب می شود و این افتخاری بزرگ برای استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصای و امور بین الملل استانداری گیلان با بیان اینکه در گیلان اقدامات موثری در جهت رفع موانع تولید و صنعت انجام شده است، تصریح کرد: سال گذشته به بیش از هزار مورد از مشکلات بخش صنعت و تولید استان رسیدگی شد و تلاش ما همچنان ادامه دارد تا امسال بیش از گذشته بتوانیم موانع تولید را از سر راه تولیدکنندگان برداریم.

وی با اشاره به اینکه امسال رویکرد کارگروه رفع موانع تولید استان تغییرکرده است و برای رفع مشکلات این کارگروه در شهرستانها حضور پیدا می کند، تصریح کرد: همچنین با حضور در شهرکهای صنعتی در همه شهرستانها تلاش داریم تا بر سرعت چرخ تولید واحدهای صنعتی بیافزاییم.

فرزام صفت با تاکید براینکه انتظار می رود بانکهای استان همکاری بیشتری با بخش صنعت و تولید استان داشته باشند، گفت: همکاری بیشتر بانکها موجب می شود که این بخش بیش از گذشته در تولید و ایجاد اشتغال استان بدرخشد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان در ادامه این مراسم گفت: در بخش های مختلف صنعت از جمله صنایع سلولزی تبدیل به قطب اول محصولات مربوطه به خصوص اوراق فشرده چوبی و پالت سازی شده است که در حال حاضر ۴واحد بزرگ در این بخش در حال فعالیت هستند و یک واحد نیز در سالجاری به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

دلق پوش افزود: گیلان در زمینه صدور پروانه بهره برداری از نظر تعداد با حدود ۲هزار و ۹۵۰ فقره در رتبه ۱۰کشور قرار دارد و از نظر سرمایه گذاری نیز رتبه پانزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

دلق پوش با بیان اینکه گیلان فعالیت ۸۲هزار نفر با رتبه ۱۲ را در بخش صنعت به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در حال حاضر عمده مشکلات بخش صنعت امور بانکی، هزینه های بالای مصرف انرژی،مواد اولیه است.

وی مشکلات ارزی و و ثبت سفارش را یکی دیگر از مشکلات عنوان شده از سوی واحد های صنعتی استان ذکر کرد و گفت: تامین سرمایه در گردش و تسهیلات مناسب زمینه مناسب را برای توسعه این بخش به همراه خواهد آورد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تولیدکنندگان برتر استان تقدیر بعمل آمد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2672

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: