مسئول بسیج دانشجویی گیلان مطرح‌کرد: کاروان‌های راهیان‌نور دانشجویی، کیفی و متفاوت / طی سال جاری ۳ هزار دانشجو از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید‌کردند

 

باز باران خبر/اکبر پور‌محمدی، کاروان‌های دانشجویی راهیان نور را کیفی و متفاوت‌ترین کاروان‌ها توصیف‌کرد و از بازدید ۳ هزار دانشجوی دانشگاه‌های گیلان از یادمان‌های دفاع مقدس طی سال جاری خبرداد.

وی با اعلام این خبراظهار‌کرد: پاس‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت‌سال دفاع مقدس و فراهم‌سازی زمینه‌های حضور دانشجویان از یادمان‌های جنوب‌کشور، از اهداف راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور و اعزام دانشجو‌است.

مسئول بسیج دانشجویی استان گیلان در ادامه، سخنان مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) در ارتباط با اهمیت اعزام کاروان‌های راهیان نور را خاطر‌نشان‌کرد و با بیان‌این‌که راهیان نور، یک فناوری نوین برای استفاده از معدن طلای دفاع مقدس است، تصریح‌کرد: اعزام دانشجو به مناطق عملیاتی و بازدید آنان از یادمان‌های شهدا، گامی درجهت واکاوی و استخراج این معادن ارزش‌مند محسوب‌می‌شود.

او راه‌اندازی این کاروان‌ها، ۳۵ سال پس از دفاع‌جانانه مردم مسلمان و ولایت‌مدار ایران اسلامی از مرز‌های فکری و جغرافیایی این سرزمین را گامی در مسیر پیش‌گیری از گُسست‌های میان‌نسلی و ایجاد پل‌های ارتباطی معنوی دانست و به تشریح اقدامات بسیج‌دانشجویی استان گیلان در این زمینه پرداخت.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان اظهار‌کرد: طی سال جاری بیش از ۳ هزار دانشجو از دانشگاه‌های استان در قالب کاروان‌های راهیان‌نور، از مناطق عملیاتی هشت‌سال دفاع‌مقدس بازدید‌کردند.
پورمحمدی، تاریخ آخرین این اعزام‌ها را ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ اعلام‌کرد و گفت: در همین‌راستا، ۳۵۰ دانشجو از دانشگاه گیلان و ۲۲۵ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های غرب استان برای بازدید از یادمان‌های دفاع‌مقدس در فکه، هویزه، کانال کمیل، طلائیه، اروندکنار، معراج شهدای اهواز راهی جنوب کشور شدند.

وی این روند را هدف‌مند و ادامه‌دار اعلام‌کرد و با تبیین این موضوع که خاطر‌نشان‌کردن ایثار‌گری و جانفشانی شهدا، جانبازان، آزادگان، و ایثار‌گران در جنگ تحمیلی نابرابر، نیاز‌مند حضور همگان، به ویژه نسل جوان در مناطق عملیاتی هشت‌سال دفاع مقدس و بازدید از یادمان‌ها است، تصریح‌کرد: برای نیل به این اهداف عالیه تلاش‌می‌کنیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34950

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: