مردم ماسک و ژل ضد عفونی کنارخیابانی نخرند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست محلول و ژل ضد عفونی کننده کنار خیابانی نخرند و خاطرنشان کرد: ماسک ها و دستکش ها و محلول های ضد عفونی کننده دست فروش ها قابل استفاده برای مردم نیست.

به گزارش باز باران خبر و به نفل از ایسنا، فیروز سرودی با اشاره به افزایش شدید تقاضای مردم به ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده در پی شیوع کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای کارخانه ها و کارگاه های دارای قابلیت تولید ماسک، دستکش و مواد و محلول های ضد عفونی کننده مجوز موقت سه ماهه صادر کرد.

وی با بیان اینکه سه شرکت پخش استان ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده دریافت شده از سایر استان ها را در سطح داروخانه های دولتی و خصوصی توزیع می کنند، افزود: کارگروه تولید، توزیع و نظارت ذیل ستاد مبارزه با کرونای استان تشکیل شده است و بر روند توزیع اقلام بهداشتی در سطح داروخانه های منتخب نظارت دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشکل توزیع اقلام بهداشتی را در بخش ماسک دانست و تصریح کرد: تولید و توزیع محلول و ژل ضد عفونی کننده مناسب است و این محصولات در کلیه داروخانه ها به فروش می رسد.

سرودی از فعالیت بالغ بر ۳۵۰ داروخانه در سطح استان گیلان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر این داروخانه ها بدون محدودیت اقدام به فروش محلول و ژل ضد عفونی کننده پایه الکل می کنند.

وی یکی از مشکل داروخانه ها را خرید نقدی مواد ضد عفونی کننده الکل دار دانست و گفت: شرکت های توزیع محصولات بهداشتی را به صورت نقدی در اختیار داروخانه قرار می دهند و داروخانه هایی که توان مالی ندارند، محلول و ژل ضد عفونی کننده هم برای فروش به مردم ندارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست محلول و ژل ضد عفونی کننده کنار خیابانی نخرند و خاطرنشان کرد: ماسک ها و دستکش ها و محلول های ضد عفونی کننده دست فروش ها پروانه بهداشتی ندارند و قابل استفاده برای مردم نیست. این در حالی است که شبکه توزیع اقلام بهداشتی در داروخانه ها قابل نظارت و بازرسی است.

سرودی با بیان اینکه کلیه محصولات بهداشتی توسط صمت قیمت گذاری می شود، اضافه کرد: داروخانه ها اقلام بهداشتی را با قیمت مصوب از شرکت های پخش می خرند و فاکتور فروش دارند لذا اقلام بهداشتی با قیمت های بالا غیر مجاز است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8425

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: