مردم ارزش انتخابات را می‌دانند

وزیر کشور گفت: کمترین هزینه و پرمنفعت‌ترین روش مقابله با دشمنان کشور، مشارکت در انتخابات است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور پس از حضور در ستاد انتخابات کشور و آغاز فرایند اخذ رای در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۳۱ استان و ۲۰۸ حوزه و ۵۵ هزار شعبه برگزار می‌شود. انتخابات مجلس خبرگان هم در ۵ استان برگزار می‌شود. از این رو امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد امروز بتوانیم به کمک هیئت‌های اجرایی، نظارت و‌ همه دست‌اندکاران اجرا، نظارت ونیروهای امنیتی و انتظامی و تمام دوستانی که در این مسیر خدمت می‌کنند، آرای مردم را در کمال صحت، سلامت و قانونی و در بستری امن اخذ کنیم.

وی عنوان کرد: امیدوارم مردم عزیزمان در فرصت ۱۰ ساعت قانونی به شعب اخذ رای مراجعه و آرای خودشان را بدهند تا در پایان وقت با کمبود زمان و خدای ناکرده عدم امکان توفیق برای اخذ رای برخی از مردم عزیز مواجه نشویم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز روز مهمی است، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص شرکت در انتخابات تعبیر به جهاد عمومی کردند. پس باید نشان دهیم که پیرو و رهرو امام و شهدایمان هستیم، به آینده کشورمان معتقدیم و به مشارکت ایمان داریم.

وی افزود:امروز مردم مقابله با دشمنان انقلاب، نظام و کشور عزیزمان را با کمترین هزینه و پرمنفعت‌ترین روش که انتخابات است، انجام می‌دهند.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که رهبری امروز را جشن ملی و احقاق حق نامگذاری کردند لذا چگونه می‌توان امروز احقاق حق کرد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ایران از انقلاب ۱۳۵۷ به بعد، جشن ملی است که به صورت واقعی شاهد تجلی اراده مردم در سرنوشت خودشان در قالب آرا هستیم. مردم سهم اصلی در اداره کشور دارند و مردم این جشن بسیار بزرگ در این روز را به امید خدا، تبدیل به جشن مقاومت خواهند کرد و اثبات خواهند کرد با این روش می‌توانیم به اهداف عالی انقلاب برسیم.

وی در پاسخ به اینکه بسیاری تلاش کرده اند که مردم در انتخابات حضور نیابند، تاکید کرد: مردم خوب ۴۱ سال در امر انتخابات حضور داشتند و ارزش انتخابات را می‌دانند. اراده مردم در مشارکت است و قطعا با توصیه‌هایی که رهبری، رئیس جمهوری و مراجع داشتند و حساسیتی که در شرایط کشور با وجود تهدیدها و تحریم‌ها وجود دارد، یقینا این راه را یعنی راه پرشکوه و دادن تحلیل درست را ادامه می‌دهند. مردم خوب و عزیز ایران به وظایف انقلابی خود آشنا هستند.

وزیر کشور درباره زمان شمارش آرا گفت: از نظر قانونی انتخابات را باید در یک روز برگزار کنیم، پس این انتخابات تا ساعت ۱۲ شب روز جمعه تمام می‌شود. از این رو توصیه ما این است که مردم در ساعات ابتدایی برای رای دادن مراجعه کنند که بتوانیم همه شعبه را تا ساعت ۱۲ شب ببندیم و رای گیری و صندوق ها تمام شود و از ۱۲ و ۱ دقیقه شمارش آرا را شروع کنیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7804

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: