مرتضی عاطفی ، شهردار کیاشهر در نشست خبری مطرح کرد: از نمایندگان مجلس، نهادهای نظارتی و استانی درخواست دارم به مسئله حریم رودخانه اراضی مردم در بندر کیاشهر ورود کنند

باز باران خبر/ مرتضی عاطفی ، شهردار کیاشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت :
طرح تفضیلی پارک ملی بوجاق از سال ۹۶ توسط محیط زیست در حال انجام است ولی تاکنون این امر محقق نشده است.
این طرح  محدودیت‌هایی را ایجاد نموده و ۳۴۰۰ هکتار اراضی خشکی و آبی که ۱۹۰۰ هکتار اراضی آبی و ۱۵۰۰ هکتار اراضی خشکی در محدوده پارک ملی بوجاق است که اگر در محدوده پارک ملی بوجاق قرار نمی گرفت در کشاورزی و اقتصاد می توانستیم استفاده نماییم.
وی افزود : در طرح تفضیلی بوجاق نگاه گردشگری بسیار خوب انجام شده و اگر اجرا شود هیچ شهروندی اعتراض نخواهد کرد و با حفظ محیط زیست و اراضی حفاظت شده و با حفظ زیست گاه جانوران و پرندگان می توان به اقتصاد شهری کمک نمود و مشکل درعدم اجرای این طرح است.
همچنین شهردار بندرکیاشهر با درخواست از نهادهای متولی در خصوص تعیین تکلیف طرح سالمسازی دریا و طرح تفضیلی پارک ملی بوجاق در بندرکیاشهر گفت: در حوزه سواحل باید مشخص شود که آیا می‌توانیم سازه‌هایی را سواحل ترمیم کنیم یا خیر زیرا ادامه داشتن این روند به نفع مردم نیست و با این شرایط فعلی بهتر است این طرح تعطیل شود.
وی افزود: در چند وقت اخیر همواره  مشکلاتی را با اداره محیط زیست داشتیم. محیط زیست به بهانه طرح تفضیلی بوجاق از اقدامات عمرانی در حوزه ساحل جلوگیری می‌کند و بارها در جلسه صیانت از حقوق عامه در این خصوص صحبت کردیم.
عاطفی با تاکید بر لزوم توجه به تعیین تکلیف طرح تفضیلی پارک ملی بوجاق گفت:
اگر طرح تفضیلی در این پارک اجرایی در حوزه اسکله، طرح سالمسازی دریا و ورودی بوجاق از بالا محله اجرایی شود هیچ شهروند کیاشهری دیگر دغدغه‌ای در حوزه سواحل نخواهد داشت.
وی یکی دیگر از معضلات بندرکیاشهر را مسئله حریم رودخانه اراضی مردم در بندر کیاشهر دانست و بیان کرد: اخیرا آب منطقه‌ای اعلام کرده تمامی اراضی که از سال ۴۶ دریافت شده و در حریم رودخانه است باطل کرد در حالی که در گذشته در حریم این اراضی هیچگونه رودخانه‌ای نبوده است لذا از نمایندگان مجلس، نهادهای نظارتی و استانی درخواست دارم به این مسئله ورود کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35042

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: