مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با مدیران موسسات مالی و اعتباری دیدار کرد

پریسا کرمی در دیدار با مدیران موسسات مالی و اعتباری گیلان با اشاره به برخی معضلات اجتماعی در جامعه گفت: اگر سطح آگاهی و دانسته های افراد در مورد مسائل مختلف بالا باشد ما هرگز شاهد ناهنچاری های اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدارهای جداگانه به منظور جلب مشارکت موسسات مالی و اعتباری استان در ساخت، تجهیز و حمایت از ترویج فرهنگ مطالعه در استان گیلان با مدیران امور شعب بانک های سپه، کشاورزی، رفاه، سامان و پارسیان و مدیران کل بیمه ایران و دخانیات گیلان دیدار و گفتگو کرد.

پریسا کرمی در این دیدارهای جداگانه که با همراهی محمد حسن عاقل منش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان و عضو شورای اسلامی شهر رشت و مجتبی رمضانی، معاون اداری و مالی کتابخانه های عمومی استان صورت پذیرفت با سلیمان گل محمدی، مدیر منطقه ای شعب بانک سپه استان؛ علیرضا طاهری ‌بروجنی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان؛ عابد عباسی، سرپرست امور شعب بانک رفاه استان گیلان؛ علیرضا موسوی، رئیس شعب بانک پارسیان گیلان؛ امید دولتی پور، رئیس شعب بانک سامان گیلان، حجت اله فلکیان، مدیرکل بیمه ایران استان گیلان و سیاوش امینی، مدیر عامل شرکت دخانیات گیلان دیدار و در زمینه لزوم ورود و حضور این موسسات مالی در حوزه فرهنگی خصوصا حمایت از گسترش زیرساخت های کتابخانه ای با آنها به گفتگو پرداخت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدارها با اشاره به اهمیت و جایگاه مطالعه و کتابخوانی در رشد آگاهی های فردی و اجتماعی، آگاهی را زمینه رشد جامعه در سطوح مختلف دانست و با یادآوری برخی معضلات اجتماعی در جامعه گفت: اگر سطح آگاهی و دانسته های افراد در مورد مسائل مختلف بالا باشد ما هرگز شاهد ناهنجاری های اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.

پریسا کرمی با برشمردن کارکردهای مختلف کتابخانه های عمومی در عصر حاضر، ورود این مراکز به حوزه برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی نظیر سواد رسانه ای، سواد مالی، قصه گویی و قصه خوانی، مادر و کودک، مواجهه با کودکان کار و دیگر مباحث اجتماعی را نشاندهنده ظرفیت های بالای مجموعه در تغییر نگرش افراد به مسائل عنوان و اصلاح برخی از رفتارها و معضلات  اجتماعی را از اهداف کتابخانه های عمومی دانست.

وی در ادامه به فعالیت های دیگر کتابخانه های عمومی نیز اشاره کرد و راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار در مناطق فاقد کتابخانه عمومی در شهرستان های رشت و منطقه ازاد انزلی و نیز ارسال کوله های کتاب به مناطق ییلاقی گیلان را از دیگر اقدامات این مجموعه برشمرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین احداث کتابخانه عمومی و راه اندازی کتابخانه سیار در مناطق کمتر برخوردار استان را از اهداف مهم این مجموعه عنوان کرد و گفت: در این مسیر به حمایت و همراهی و هم افزایی خیرین، مدیران موسسات مالی و اعتباری و مجموعه های اقتصادی نیازمندیم و دست یاری به سوی آنها دراز می کنیم.

تاکید عاقل منش بر لزوم ساخت کتابخانه عمومی در مسکن مهر، مناطق آج بیشه و فخب و احیای کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان نیز در این دیدارها با اشاره به وجود ۸باب کتابخانه عمومی خیر ساز در اقصی نقاط گیلان از حضور پررنگ خیرین و حامیان کتاب در امر تجهیز، خرید منابع کتابخانه ای و نیز اهدای زمین برای امر کتابخانه سازی خبرداد و گفت: انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان با رویکردگسترش زیرساخت های کتابخانه ای نسبت به شناسایی خیرین و افراد دغدغه مند در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه فعالیت می کند و نشست های متعدد با مدیران موسسات مالی و اعتباری نیز با همین هدف در حال برگزاری است.

محمد حسن عاقل منش سابقه فرهنگی گیلانیان در طول تاریخ را خاطرنشان کرد و گفت: کتابخانه های عمومی بعنوان مراکز بسط و گسترش دانش و آگاهی و نیز محل نگهداری آثار مکتوب مهمی در خصوص پیشینه فرهنگی مردم گیلان نیازمند توجه و حمایت چهره های فرهنگی، خیرین و دست اندرکاران حوزه اقتصادی هستند.

وی همچنین ساخت کتابخانه عمومی در مسکن مهر شهر رشت، احداث کتابخانه جدید در محل کتابخانه عمومی امام رضا(ع) و مناطق فخب و آج بیشه را از مهمترین اولویت های مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان برشمرد.

مدیران شعب بانک های سپه، کشاورزی، رفاه، سامان، کشاورزی، پارسیان، مدیرکل بیمه ایران در گیلان و مدیرعامل شرکت دخانیات گیلان نیز در این نشست ها ضمن استقبال از ورود به حوزه ساخت، راه اندازی کتابخانه سیار و تجهیز کتابخانه های عمومی، ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی، اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی در حوزه تامین نیازهای مطالعاتی عموم مردم و گسترش زیرساختهای کتابخانه ای را تحسین برانگیز دانستند.

گفتنی است مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان پیش از این نیز دیدارهای مختلفی با مدیران سازمان ها و موسسات اقتصادی چون سازمان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی انزلی و بانک ملی در گیلان به منظور جلب حمایت در ورود به حوزه حمایت از کتابخانه ها به انجام رسانده بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10860

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: