تکذیب محکومیت حبس معاون اسبق استانداری گیلان

وکیل مدافع معاون اسبق استاندار گیلان در جوابیه ای، محکومیت حبس محمدحسین اصغریان را تکذیب کرد.
به گزارش باز باران خبر و به نقل از خبرگزاری میزان؛ در جوابیه اسداله حیدرپور کیائی وکیل محمدحسین اصغریان به خبرگزاری میزان، آمده است: در خصوص اظهارات مورخ ۹۸/۵/۸ آقای اسماعیلی سخنگوی محترم قوه قضائیه در هفتمین نشست خبری در مورد محکومیت موکل اینجانب آقای محمدحسین اصغریان اعلام می‌گردد باستناد دادنامه شماره ۹۸۱۰۱۰۱۳۱۴۵۰۲۹۴۳ اصداری از شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان که به پیوست می‌باشد، محکومیت نامبرده بابت تضییع اموال دولتی ناشی از اهمال و ذی‌نفعی موضوع ماده ۳۳ قانون معادن ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت پنج سال است که با توجه به حبس قبلی، اجرای شلاق منتفی است
در این جوابیه با اشاره به اینکه محمدحسین اصغریان همچنین به پرداخت خسارت و یا اجرت المثل محکوم نگردیده؛ اضافه شده: بر این اساس اظهارات سخنگوی محترم دایر بر محکومیت موکل به پنج سال حبس ناصحیح است.
در جوابیه وکیل مدافع محمد حسین اصغریان تاکید شده: موضوع محکومیت موکل وی مربوط به دوران معاونت استانداری ایشان نمی‌باشد از این‌رو وفق قانون مطبوعات، شایسته است اصلاحیه فوق‌الذکر در تارنمای آن خبرگزاری جهت تنویر افکار عمومی منتشر گردد.
گفتنی است سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز در رابطه با پرونده مربوط به سازمان صنعت معدن و تجارت در استان گیلان اعلام کرده بود: در استان گیلان نیز پرونده اقتصادی داشتیم که ۱۳ نفر از کارکنان شاغل در سازمان صنعت و معدن و برخی افراد دیگر از جمله علی منتظری رییس وقت صنعت معدن و تجارت این استان و همچنین محمدحسین اصغریان معاون وقت برنامه ریزی صنعت معدن و تجارت و ۱۱ متهم دیگر به اتهام در یافت رشوه، دریافت اختلاس، تحصیل مال نامشروع و تضییع حقوق بیت المال محکوم شده‌اند. ضمن اینکه  علی منتظری به ۲۲ فقره ۵ سال حبس محکوم شده است که یک مجازات قابل اجرا است و بابت هر کدام از این تعداد به ۵ سال حبس محکوم شده است. همچنین این شخص به ۱۱۱ ضربه شلاق و انفصال ازخدمات دولتی نیز محکوم شده است. اصغریان نیز به ۷۴ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی و ۵ سال حبس محکوم شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2965

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: