لزوم پاکسازی خبرنگارنماها از جامعه خبری

بازباران خبر: مشاور رسانه ای شورای اسلامی گیلان با اشاره به حضور برخی افراد در ظاهر خبرنگار در جلسات و کنفرانس های خبری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل استانها باید هرچه سریعتر به ساماندهی خبرنگارنماها از جامعه خبری بپردازند.

مهدیه رزاقی در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که در شهرداری کومله برگزار شد، خبرنگاران واقعی را نه خبرنگار بلکه خطرنگار قلمداد کرد و اظهار داشت: این افراد برای تهیه اخبار دقیق به آب و آتش می زنند و گرما و سرما را به جان می خرند اما هستند خبرنگار نما هایی که با تشکیل یک کانال بی هویت در فضای مجازی خود را خبر نگار قلمداد کرده و اخباری که با هزار مشقت تهیه شده را ناجوانمردانه کپی کرده و در کانال بی هویت خود بارگذاری می کنند.

وی در این راستا خطاب به مسئولان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: وزارت خانه مربوطه باید هرچه سریعتر  به ساماندهی خبرنگارنماها از جامعه خبری و خبرنگاران واقعی بپردازد تا فرق بین سره از ناسره مشخص شود.

سخنگوی شورای شهر کومله در ادامه تغییر در شیوه پرداخت حق الزحمه اصحاب رسانه را از شهردار کومله خواستار شد و افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا پرداخت های مالی به این افراد نه فاکتور محور بلکه حقوق محور  اعمال شود.

رزاقی  در راستای حل مشکلات مالی خبرنگاران و کوتاه کردن مسیر پرداختی حق الزحمه آنان یادآورشد: همانطور که شهرداری  و سایر نهادها ملزم به پرداخت حقوق  مزایای پرسنل خود هستند، باید پایان هرماه خود را ملزم  به پرداخت حق الزحمه خبرنگاران نیز بدانند.

مشاور رسانه شورای اسلامی گیلان در این مراسم همچنین رییس شورای اسلامی شهر کومله را نیز مورد خطاب قرار داد و گفت: بارها به صورت مکتوب حضور رسانه ها در جلسات علنی شورای شهر کومله را از شما خواستار شدم اما هربار به دلایل معلوم و نامعلوم و منطفی و غیرمنطقی، اعضای شورا با این امر مخالفت کردند.

رزاقی ادامه داد: امروز در جمع هوشمند اصحاب رسانه یکبار دیگر مسئله حضور این قشر را در جلسات علنی به منظور شفاف سازی و اطلاع رسانی های دقیق از فعالیت های دلسوزانه شورا، مطرح و بر این مهم تاکید می کنم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32248

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: