لزوم توجه به خلاء هنر و ادبیات نمایش و تئاتر دفاع مقدس

باز باران خبر/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، به خلاءهای حوزه انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: به موضوع هنر و ادبیات نمایش و تئاتر و فیلم دفاع مقدس کمتر پرداخته شده است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین مصطفی پور در نشست تخصصی نویسندگان منتخب استان گیلان، دو ماموریت حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را مورد تایید و تاکید رهبر انقلاب دانست و اظهار کرد: وظیفه ما حفاظت و حراست از آثار و دستاوردهای دفاع مقدس و جمع آوری و نگارش و نشر آن است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در دیدار مجازی ۳۱ شهریورماه امسال با مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور نسبت به موضوع تحریف آرمان های دفاع مقدس هشدار دادند، گفت: جمع آوری و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیار اهمیت دارد و باید معارف دفاع مقدس را به صورت درست و متقن از صاحبان اصلی آن جمع آوری و نگارش و منتشر کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، خواستار فعالیت مجاهدانه و انقلابی اهالی قلم در حوزه نگارش ادبیات و معارف دفاع مقدس شد و اضافه کرد: نویسندگی حرفه ای بدون امانت داری و درست نویسی، ما را به هدف نهایی در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس نمی رساند لذا نیازمند تخصص و تعهد در اهالی قلم هستیم.

مصطفی پور، همچنین بر هنرمندانه نوشتن و جذاب نوشتن تاکید کرد و ادامه داد: رسالت بزرگ نویسندگان دفاع مقدس باید نگارش خاطرات و تاریخ شفاهی مطابق با آنچه که به وقوع پیوسته باشد تا مسئله تحریف معارف صورت نگیرد.

وی معارف دفاع مقدس را به مثابه دریایی مملو از گوهر و مروارید دانست و اضافه کرد: سوژه و مطلب در حوزه دفاع مقدس فراوان است، اما علیرغم کارهای صورت گرفته، هنوز موفق به ثبت و ضبط درصد کمی از این معارف شده ایم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، به خلاءهای حوزه انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: به موضوع هنر و ادبیات نمایش و تئاتر و فیلم دفاع مقدس کمتر پرداخته شده است و نیازمند تامین منابع اعتباری در این بخش هستیم.

مصطفی پور، با بیان اینکه معارف دفاع مقدس باید به نسل های آینده منتقل شود، اظهار کرد: امروز دشمنان در حوزه دفاع مقدس کار می کنند تا نسل جوان و نوجوان که آن دوران را درک نکرده اند، دچار شبهه شوند لذا باید از معارف دفاع مقدس به عنوان چراغ راه استفاده کنیم.

وی از چاپ ۱۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گیلان طی سالجاری خبر داد و تصریح کرد: شش عنوان مجوزدار در مرحله چاپ و ۱۶ عنوان دیگر در مرحله اخذ مجوز است که تا پایان سال ۲۲ عنوان کتاب را چاپ خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با اشاره به داوری آثار رسیده به جشنواره استانی شعر پایداری و جشنواره استانی داستان دفاع مقدس تحت عنوان «جایزه ادبی یوسف» در دی ماه امسال، خاطرنشان کرد: کنگره ادبیات پایداری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17255

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: