لاهیجان ۹۴ واحد تولیدی فعال دارد

فرماندار لاهیجان، جمعیت این شهرستان را حدود ۱۷۰ هزار نفر دانست و تصریح کرد: از مجموع ۱۶۵ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری، تعداد ۹۴ واحد به صورت میدانی فعال بوده و جدی کار می کنند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا؛ سید اسماعیل میرغضنفری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان لاهیجان، با بیان اینکه معیشت مردم و اشتغال دغدغه مشترک همه ارکان نظام اعم از قوه مجریه، قوه قضاییه و قوه مقننه است، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری و سیاستگذاری های دولت می توانیم امید بیشتری به آینده تولید و کسب و کار استان و شهرستان داشته باشیم.

وی افزود: گرچه لاهیجان به عنوان شهرستانی برخوردار محسوب می شود، اما در زیرساخت های این شهرستان اعم از آب، کشاورزی، راه و برق مشکلاتی وجود دارد.

فرماندار لاهیجان جمعیت این شهرستان را حدود ۱۷۰ هزار نفر دانست و تصریح کرد: از مجموع ۱۶۵ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری، تعداد ۹۴ واحد به صورت میدانی فعال بوده و جدی کار می کنند.

میرغضنفری با بیان اینکه پنج هزار و ۳۸۰ نفر نیروی انسانی در واحدهای تولیدی فعال لاهیجان مشغول به کار هستند، گفت: سایر واحدهای اقتصادی نیز یا پروانه خود را باطل کرده و یا تبدیل به واحدهای صنفی شده و دیگر واحد اقتصادی زودبازده نیستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اقتصادی شهرستان لاهیجان، خاطرنشان کرد: ۶ واحد ایجادی در این شهرستان با پیشرفت فیزیکی تقریبی ۷۵ درصد و اشتغالزایی ۴۰۷ نفر در حال ساخت می باشد و به ۹ واحد با اشتغالزایی ۴۴۶ نفر نیز جواز تاسیس داده شده و در مراحل اداری کار خود هستند لذا می توانند از ۱۴۷ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت هم بهره مند شوند.

فرماندار لاهیجان یادآور شد: در بخش مشاغل خانگی شهرستان نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان برای ۲۱۵ نفر اشتغالزایی شده است.

این مقام مسئول عملکرد شهرستان لاهیجان را در اشتغالزایی برای ۱۲۱ نفر با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان دانست و عنوان کرد: ۶۵ درصد این اعتبارات در شهرستان جذب شده است.

میرغضنفری ادامه داد: مجموع سهم شهرستان در سامانه «کارا» ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که با توجه به شناور بودن این اعتبار، ۲۴ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان اشتغالزایی ۳۹۱ نفر را به دنبال داشته است. البته ۱۴ درصد بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، جذب شده است.

وی با بیان اینکه در بخش بوم گردی تعداد ۵۰ نفر به بانک های عامل معرفی شدند، گفت: هشت نفر مبلغ یک میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند و هفت پرونده در بانک ها منتظر تخصیص  اعتبار هستند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2063

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: