فوتبال ما فرسنگ ها با مسائل حقوقی فاصله دارد متاسفانه هیات فوتبال گیلان از ظرفیت پیشکسوتان و مربیان گیلانی بهره نمی گیرد

   باز باران خبر : فرهاد خراسانی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال گیلان طی گفتگویی به بیان مواردی در خصوص مدیریت فوتبال و معضلات آن پرداخت. 

 این وکیل دادگستری  با بیان اینکه عمده معضلات باشگاهها آگاه نبودن مدیران و متولیان امور به قوانین است ، گفت:  باشگاههای ما با قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال بیگانه هستند و هیچ اطلاعی از آیین نامه ها، دستورالعمل های صادره فدراسیون فوتبال و تغییرات آن ندارند و متاسفانه فدراسیون فوتبال ایران نیز در این بخش بسیار ضعیف عمل نموده است.  خراسانی افزود:  فوتبال ما فرسنگ ها از مسائل حقوقی فاصله دارد و حتی هیچ اعتقادی نیز به آن ندارد!  متاسفانه تمام مشکلات حقوقی باشگاه های ما ناشی از جهل به قانون مدیرانش است.   این کارشناس مطرح گیلانی با بیان اینکه باید مسائل حقوقی در فوتبال جدی گرفته شود، اضافه کرد: در بحث مالکیت، فوتبال ما از این موضوع آسیب فراوانی دیده است.

 وی اضافه کرد؛ مطابق قانون، مدیر عامل از سوی اعضای هیات مدیره انتخاب و مجری مصوبات آن است. ضمن اینکه بکارگیری اصطلاح مدیر عامل در فوتبال را درک نمی کنم، چون زمانی که هیات مدیره ای وجود ندارد و باشگاهی هم در اداره ثبت شرکت ها ثبت نشده، مدیرعامل چطور انتخاب و موجودیت پیدا میکند؟! 

وی خاطرنشان کرد: فوتبال ما اول مدیرعامل را انتخاب می کند و سپس دنبال هیات مدیره می گردد!خراسانی  در ادامه گفت:  مدیران باشگاه همیشه شکست را متوجه مربی می دانند، در حالیکه خود بخش اعظمی از دلایل شکست هستند اما زور آنان فقط به مربی می رسد!   این پیشکسوت فوتبال افزود: مدیر توانمند به کسی می گویند که از ظرفیت همه افراد مجرب در حوزه های مختلف استفاده کند؛ هیچ مدیری آگاه به همه مسائل نیست و چون عنوانش مدیر است، حق ندارد در همه امور تخصصی اظهارنظر کند. مدیر خوب اگر از افراد کاربلد استفاده نکند هم به خودش و هم به فوتبال ضربه زده است.  وی تاکید کرد: فوتبال ما حرفه ای نیست و تقسیم کار و شرح وظایف در آن تعریف نشده است. هر شخصی که در فوتبال فعالیت دارد باید در حوزه تخصصی خود کار کند.  خراسانی بیان داشت : امیدوارم تا ۲۰ سال آینده فوتبال ما از شیوه سنتی به سمت رفتارهای حرفه ای گام بردارد. 

وی ادامه داد: در کشور مان و حتی استان گیلان علاقمندانی هستند که قطعا قصد شان کمک به فوتبال است و همواره حضور مستمری در میادین فوتبال دارند اما دیگر توانایی یاری رساندن به فوتبال را ندارند و اجازه هم نمیدهند افراد کارآمد به میدان بیایند. پیشنهاد می کنم این افراد بهتر است مدتی هم به خودشان استراحت دهند و هم اجازه دهند فوتبال نفسی تازه کند. 

وی با اشاره به فعالیت های خود در حوزه حقوقی فوتبال گفت: مدیر کل  ورزش و جوانان گیلان جدیدا از بنده خواستند تا اختصاصا به باشگاه سپیدرود و چوکا در بحث واگذاری کمک کنم. در بحث اخیر، ایشان و رییس هیات فوتبال گیلان تمام هم و غم شان رفع موانع این دو باشگاه بود. 

خراسانی اضافه کرد: یوسفی، مالک جدید باشگاه سپیدرود را انسان شریفی می دانم و امیدوارم وی بتواند در این مسئولیت موفق باشد. 

وی افزود: در جهت رفع موانع انتقال باشگاه سپیدرود، اخبار درستی به جامعه فوتبال ارائه نگردید و به دلخواه فقط از تلاش تعدادی از افراد در رسانه ها نام برده شد که امیدوارم این نحوه اطلاع رسانی سهوی باشد.

  خراسانی خاطر نشان کرد: اولویت من حرفه وکالت است و بخاطر پاره ای رفتارهای سخیف، تمایلی به حضور در فوتبال ندارم اما هر زمان به من نیاز داشتند، حضور پیدا کرده و با جان و دل کمک کرده ام.  این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه باید جلوی شغل جدید “باشگاه فروشی” گرفته شود ، گفت :  باشگاه فروشی کم کم دارد به یک بدعت بد در فوتبال تبدیل می شود.  باشگاهها در پایان مدت قرارداد، بازیکن و مربی را تحت فشار قرار می دهند که از حق و حقوق خود بگذرد یا وی را به عناوین مختلف می ترسانند که مجبور به تخفیف مبلغ قرارداد شود؛ این یک رفتار و عمل غیراخلاقی است که این روزها در فوتبال ما به یک رویه نامتعارف تبدیل شده است. اینگونه اعمال باعث بی اعتمادی مربیان و بازیکنان به باشگاهها می شود و به فوتبال ما ضربه خواهد زد. این رویه هر چه زودتر باید متوقف شود! 

وی با اشاره به برخی پیشنهادات از متقاضیان خرید باشگاه به شخص خود گفت: یکی از خریداران مبلغ زیادی را پیشنهاد داد تا او را تایید کنم. موضوع پیشنهاد را ضمن رد، کتبا اطلاع دادم. یکی از وظایف و تکالیف مدیران فوتبال مبارزه با فساد است. هدف از تشکیل کمیته اخلاق در فدراسیون فوتبال همین بهانه است. 

خراسانی با اشاره به اهمیت تکریم پیشکسوتان فوتبال و بهره گیری از تجارب آنان عنوان کرد: نباید به بهانه های واهی و بی اساس مانع حضور پیشکسوتان در هرم مدیریت باشگاهها باشیم. اینروزها احترام به پیشکسوت بسیار کم رنگ است.  وی تصریح کرد: عدم استفاده از مربیان کار بلد و پشت خط نگه داشتن آنان بیش از هر زمانی بوی نسل کشی مربیان گیلانی را به مشام می رساند. به شخصه همواره از حضور افراد غیرورزشی که به یکباره در راس ورزش قرار می گیرند واهمه داشته ام و باید بپذیریم که آشنا نبودن این افراد با حیطه ورزش موجب آسیب خواهد شد .

خراسانی در پایان این گفتگو اظهار امیدواری کرد که معضلات مطرح شده در حوزه فوتبال مرتفع گردد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32211

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: