فناوری تولیدات برخی از کارخانجات گیلان در خاورمیانه بی‌نظیر است

باز باران خبر/ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی آستارا گفت: علیرغم فشارهای داخلی و خارجی؛ تاب آوری بخش تولید قابل تحسین است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری از ابتدای روز کاری پنجشنبه در فرمانداری تالش و اداره صمت شهرستان حضور یافت و سپس به بازدید واحد های صنعتی آستارا و بررسی وضعیت آنان پرداخت و در حاشیه این بازدیدها با تشکر از زحمات صنعتگران گفت: علیرغم فشارهای داخلی و خارجی؛ تاب آوری و استقامت بخش تولید قابل تحسین است.

وی طی بازدید از شرکت ماشین سازی صنایع غذایی بولر در آستارا گفت: تکنولوژی و توان فنی تولیدات برخی از کارخانجات گیلان در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است و با توجه به نوع فناوری و دانش فنی به کار رفته در تولیدات؛ به راحتی قابلیت دانش بنیان شدن را دارد و لازم است از مزایای آن بهره مند شوند.

دکتر پورحیدری سهم بخش صنعت معدن از تولید ناخالص ملی را بیش از ۳۷ درصد برشمرد و اظهار داشت: برخی بر این باورند که نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب فقط مختص وزارت صمت است و به جایگاه تولید و نقش آفرینی ویژه تولید کنندگان در جامعه توجه ندارند و فقط بر مقررات و ضوابط داخلی خود تاکید دارند که لازم با روحیه جهادی با رویکرد کلان به کمک بخش تولید بشتابند.

متولی حوزه تولید و تجارت گیلان ضمن استماع نقطه نظرات و مشکلات صنعتگران و متخصصین حوزه تولید در کارخانجات ماشین سازی بولر/ آرد مروارید/ آروین پلاستیک پایتخت/ خزر آرا ماشین،تاکید کرد: با تمام توان و ظرفیت برای رفع نگرانی‌های آنها تلاش خواهد کرد و از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استانی و ملی برای مرتفع نمودن مشکلات تولید کنند تولید کنندگان اقدام می‌شود.

مدیر کل صمت استان گیلان پای کار آمدن بانک‌های خصوصی، دولتی و همه عوامل مالی در خدمت تولید را یکی از راهکارهای مهم توسعه و بالندگی اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: تا زمانی که همه منابع به سمت اقتصاد مولد و اشتغال پایدار به حرکت در نیاید، تحول ویژه‌ای در بخش تولید رخ نمی‌دهد و صنایع به علت کمبود نقدینگی و مواد اولیه با ظرفیت‌های خالی روبرو خواهند بود و عملا کارخانجات منتظر تامین نقدینگی در تکمیل ظرفیت و اتمام طرح های نیمه تمام می مانند.

گفتنی است مدیرکل صمت گیلان پس از بازدید واحدهای صنعتی؛ طی نشستی با ذوالقدر، مدیر اداره گمرک شهرستان مرزی آستارا وضعیت ترخیص و روند تسهیل در امور گمرکی را بررسی کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32113

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: