فرصت سوزی؛ ظلمی در حق آیندگان گیلان

 

یادداشت/عبدالله خاکی پور

دکتر محمدباقر نوبخت یک سرمایه بی نظیر و فرصتی مغتنم برای جبران عقب‌افتادگی‌ها و شکوفایی پروژه های زیرساختی در سطوح ملی ،استانی و شهر رشت است که در چند سال اخیر پروژه های زیرساختی مولد اشتغال و رفاه مثل ” اتصال راه آهن رشت کاسپین و رشت بندر انزلی و آستارا ”  که توسط دکتر نوبخت دارای ردیف بودجه سنواتی شده و دولت هرساله مکلف به تامین وتخصیص اعتبار در لایحه بودجه سالانه است دچار بیماری  اختلال و عدم پیگیری  شده اند. لذا با نیامدن به پای صندوق درحقش و در حق کشور ، استان و رشت جفا نکنیم!
تقریباً همه سیاسیون و غیر سیاسیون و بخش قابل‌توجهی از مردم در این مطلب اتفاق‌نظر دارند که گیلان و رشت به‌اندازه سایر استان‌ها توسعه‌ نیافته و عقب‌ماندگی‌هایی دارد.
استدلال‌ها و تحلیل‌ها هم فراوان‌اند ولی یک سؤال تقریباً در این مقوله هیچ‌وقت جذاب نبوده و جوابی به آن داده نشده است؟
توسعه‌یافتگی گیلان توسط کدام نیروی انسانی باید انجام شود؟
عادتی مبهوت کننده و نکوهیده ،  متأسفانه در برخی از سیاسیون و افراد مؤثرگیلان وجود دارد که ریشه اصلی این مشکل بزرگ بوده و موجبات آزردگی خاطر همشهریان گیل زبان است !
این قشر همواره در تصور، فقط خود را واجد قابلیت‌ها و توانمندی می‌دانند و به‌ محض سر برآوردن فردی با قابلیت‌های بالا، موجی از تخریب را روانه شأن و جایگاه او کرده و فرصت پیشرفت گیلان را در نطفه خفه می‌کنند!
دکتر محمدباقر نوبخت فرزند دیار میرزا کوچک جنگلی و ازجمله مفاخری است که باید قدر دانسته شود. او طی بیش از چهل‌ و پنج سال خدمتش در ایران اسلامی پلکان‌های پیشرفت را یک‌به‌یک در سایه  طی کرد و از هیچ رانتی جز قابلیت‌های ذاتی و توانمندی‌های اکتسابی بهره نگرفته و موفق شده تا با موفقیت عالی‌ترین رده های اجرائی کشور را با خوش نامی مدیریت کند.
دکتر محمدباقر نوبخت وقتی برای اولین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دهه شصت شرکت کرد تمام سرمایه‌اش اعتماد مردمی بود که فرزندان خود را در دبیرستان بهشتی رشت (شاهپور سابق ) به او می‌سپردند و اطمینان داشتند که جمع کثیری راهی بهترین دانشگاه‌ها خواهند شد.
قدیمی‌ها خوب به یاد دارند که به هنگام ثبت‌نام صفی طویل در برابر درب‌های ورودی دبیرستان تشکیل و وقتی ظرفیت ثبت‌نام پایان می‌یافت اشک از چشمان برخی پدران و مادران جاماندگان جاری بود که بچه‌های ما دیگر به‌جایی نمی‌رسند!
اکنون بعد از سال‌های بسیار تجربه‌اندوزی، دکتر محمدباقر نوبخت یک سرمایه بزرگ و فرصت مغتنم برای جبران عقب‌افتادگی‌ها است.
سوزندان این فرصت ظلمی بزرگ در حق آیندگان گیلان است که باید از کاشته‌های ما بهره ببرند.
استان‌های دیگر سرمایه‌های بسیار کمتر از دکتر نوبخت را به‌قدری گرامی می‌دارند که انسان متحیر می‌شود ولی در رشت عده‌ای برای نمایاندن نداشته‌های خود در حال جوسازی و دروغ‌گویی برای از بین بردن این فرصت گران‌مایه هستند!
سال‌ها بعد آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد.
بیایید این بار نیز محکم پای‌کار بمانیم و رای اعتماد خویش را به امانت داری بسپاریم که به دفعات سنت امانت‌داری را با پاکدستی و مشی عقلانی اثبات کرده است.
اعتماد کنیم تا امانت مطالباتمان را به بهترین صورت ممکن به ثمر برساند تا مردمان حال و آینده از آن بهره مند شوند.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34852

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: