عملکرد شهرداری و دهیاری ها تاثیر مستقیم بر پیکره حیات اجتماعی مردم دارد

به مناسبت روز دهیار همایش مشترک شهرداران و دهیاران به ریاست دکتر ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان با حضور شهرداران و دهیاران شهرستان ها و بخش های گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر؛ در این نشست سرپرست استانداری گیلان گفت: تجلیل از همه خادمان شهری و روستایی هدف از تشکیل این گردهمایی است و اینکه عملکرد شهرداری و دهیاری ها تاثیر مستقیم بر پیکره حیات اجتماعی مردم دارد.

اسلان زارع افزود: این دو نهاد وظیفه رسیدگی به امور مردم از ابتدای تولد تا زمان مرگ را عهده‌دار هستند لذا نقش آن‌ها در کار مسئولان و زندگی مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اگر شهرداران و دهیاران از همه ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کنند در انجام وظایف محوله موفق می‌شوند، یادآور شد: تداوم شاخص‌های توسعه‌یافتگی جز عمل به برنامه‌های تعیین‌شده امکان‌پذیر نیست و شهرداران و دهیاران در این راه با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند.

سرپرست استانداری گیلان یکی از مشکلات مشترک مطرح‌شده توسط شهرداران و دهیاران را ارسال پرونده‌های این نهادها به مراکز قضایی دانست و گفت: همه باید با تسلط بر قوانین و مقررات در این زمینه خود را از آسیب‌ها مصون بدارند چون ساختار دهیاری به‌گونه‌ای است که نمی‌توان در آن‌یک جایگاه حقوقی ایجاد کرد اما شهرداری‌ها می‌توانند مشاور حقوقی داشته باشند و در صورت بروز مشکل، به آنان مراجعه کنند.

زارع با تاکید بر اینکه شهرداران و دهیاران باید در مدیریت شهری و روستایی سطح بهره‌وری از منابع انسانی امکانات و تجهیزات را بالا ببرند، تصریح کرد: تعداد نیروی به کار گرفته‌شده در برخی شهرداری‌ها مازاد نیاز است درحالی‌که موفقیت ما درگرو استفاده بیشتر از منابع انسانی است و باید برنامه محور بود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و دهیاری مؤسسات غیردولتی هستند و باید از منابع غیردولتی استفاده کنند، گفت: شهرداران و دهیاران باید از ظرفیت گردشگری در گیلان استفاده کرده و منابع مالی خود را به‌درستی مدیریت کنند.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: هدف نظام برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری مردم است و عملکرد شورا و شهرداری به‌صورت مستقیم د انتخابات و مشارکت مردم تأثیر دارد.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری و دهیاری‌ها را همکاری در تأمین نظم و امنیت برشمرد و گفت: گیلان در فصل تابستان میزبان مهمانان زیادی از سراسر کشور است و شهرها و بخش‌های ساحلی گیلان باید با همکاری مستمر با نهادهای مسئول اوقات خوشی را برای مسافران رقم بزنند.

گفتنی است  در این همایش شهرداران و دهیاران شهرستان ها به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند و مشکلات موچود در مراکز خود را مطرح کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2300

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: