علت مرگ ناگهانی قلبی در ورزشکاران گیلانی چیست

بازباران خبر/مجید مصطفوی/ با وجود مزایای روشن ورزش برای سلامتی افراد ونشاط جامعه، مرگ ناگهانی قلبی (SCd) ممکن است برای برخی افراد در حال انجام ورزش رخ دهد.مرگ ناگهانی می تواند هم در ورزشکاران آماتور و هم در ورزشکاران حرفه ای چه جوان و چه مسن رخ دهد. تمامی ورزشکاران قبل از ورود به ورزش حرفه ای یا نیمه حرفه ای باید با انجام آزمایشات ادواری، نوار قلب و اکو قلب ، MRI ، تست استرس، آزمایش ژنتیک از این پدیده پیشگیری کنند .

 دلیر بازیکن تیم فوتبال دهیاری روستای جیرکویه خشکبیجار بود که در بیست و هفت مرداد سال ٩٨ در نیمه دوم بازی این تیم مقابل تیم شهرباران رشت، دچار عارضه قلبی شد و در نهایت این فوتبالیست دارفانی را وداع گفت.

میلاد نصیری که سابقه ۳دوره حضور در لیگ برتر ووشوی کشور و مقام قهرمانی لیگ را در کارنامه داشت بامداد روز یازده مرداد سال ٩٩ بر اثر ایست قلبی در سن ۳۳سالگی جان خود را از دست داد.

پویا شیرپور که فرزند اصغر شیرپور مربی و بازیکن اسبق ملوان و دخانیات بود، روز دوازده مرداد سال ١۴٠٠ هنگام تمرین در یکی از پارک‌های شهر رشت، در اثر سکته‌ی قلبی درگذشت.

 مهدی محمودوند قهرمان رشته کیک بوکسینگ و ووینام در حال تمرین در باشگاه به علت ایست قلبی در خرداد سال ١۴٠١ درگذشت.از جمله افتخارات محمودوند می‌توان به مقام اول، دوم و سوم رقابت‌های کیک‌بوکسینگ قهرمانی جهان و مقام اول و سوم مسابقات جهانی ووینام اشاره کرد.

آیا ورزشکاران گیلانی و مدال آوران این مرز و بوم این آزمایشات را به صورت روتین انجام می دادند؟!

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24787

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: