طرح سنجش شاخص کیفیت کالا در گیلان آغاز شد

باز باران خبر/اجرای طرح سنجش شاخص کیفیت کالا در شهر رشت برای سنجش نرخ کیفیت ۵۶ قلم کالا از روز چهارشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان گیلان با اشاره به اینکه سنجش شاخص کیفیت مطابق بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران می باشد اظهار کرد: این طرح در استان گیلان از تاریخ ۷ تیر ماه به مدت ۲۰ روز کاری علاوه بر مراجعه به منازل در فروشگاههای زنجیره ای و مراکز خرید؛ شبکه های عرضه خرده فروشی در حال اجرا می باشد و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی ها به مراجع ذیربط و عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد۔

مجتبی معصوم نژاد، ضمن تشریح چگونگی تدوین و اجرای این طرح افزود: علاوه بر اجرای این طرح همکاران استاندارد به صورت مستمر به دو شکل مراجعه به واحدهای تولیدی و طرح خرید از بازار پیگیر سنجش کیفیت کالا و خدمات هستند.

سرپرست اداره کل استاندار گیلان، با بیان اینکه ۱۲ تیم دو نفره به ۶۷۲ خانوار مصرف کننده کالا در مناطق پنجگانه شهرستان رشت مراجعه می کنند، گفت: این تیم ها به مصرف کنندگان در منازل یا فروشگاه ها مراجعه می کنند و با ارائه پرسشنامه درباره کالا دریافتی سوالات مربوطه را مطرح می نمایند.

معصوم نژاد، با اشاره به ارزیابی ۵۶ نوع کالا در این طرح، ۵۰ قلم کالا را دارای استاندارد اجباری و ۶ قلم کالا را پرمصرف تحت رصد سازمان ملی استاندارد قلمداد کرد وگفت:درباره کیفیت کالاهایی مانند ظروف غذاخوری، تجهیزات سمعی و بصیری، وسایل حمل و نقل، لوازم خانگی و مواد خوراکی و همچنین ۶ کالای پر مصرف نیز شامل دخانیات، موبایل، لباس بچگانه، کفش و پیراهن زنانه و مردانه سنجش رضایتمندی مردم مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۱۲ اکیپ فعال در ۵منطقه شهر رشت تصریح کرد: اجرای این طرح از طریق پرسشگران منتخب در مناطق مختلف در حال اجرا می باشد. لذا بهره مندی از نظرات شهروندان سبب خواهد شد تا سازمان ملی استاندارد ایران بتواند قدم هایی در راستای کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی داخل برداشته و از حقوق مردم بیش از پیش صیانت به عمل آورد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31454

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: