استاندار گیلان در دیدار معاون درمان وزیر بهداشت مطرح کرد:

ضرورت تلاش همه‌جانبه برای بهبودی مصدومان و مجروحان بازمانده حادثه حریق لنگرود

 

باز باران خبر/ استاندار گیلان با قدردانی از تلاش های کادر درمان پیرامون انتقال مصدومان و درمان بموقع نجات یافتگان حادثه دلخراش حریق لنگرود، خواستار تلاش همه‌جانبه برای بهبودی مصدومان و مجروحان و التیام روحی بازماندگان این سانحه اندوهبار شد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در دیدار با دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان در انتقال و درمان مصدومین و مجروحان حادثه آتش‌سوزی مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در لنگرود، اظهار کرد: با پای‌کار آمدن کادر درمان در کنار کادر امدادی و دیگر مسئولان، تعدادی از مصدومین این حادثه نجات‌یافته و تحت درمان قرار دارند.

 

وی با اشاره به میزان بالای آسیب جسمی و روحی وارده به مصدومین و خانواده‌های این حادثه دلخراش، افزود: انتظار می‌رود کادر درمان با توجه به عمق جراحات جسمی و روحی وارده، با اقدامات و مداخلات روانشناسی و مشاوره ای، التیام مصدومین و همچنین خانواده‌های آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

 

استاندار گیلان بر لزوم افزایش ایمنی و تشدید مراقبت‌های درمانی حین و پس از درمان مددجویان در مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر تأکید کرد و گفت: لازم است نظام سلامت و درمان این بیماران که خود به مراکز جهت درمان مراجعه می‌کنند با همکاری بیش ‌از پیش دانشگاه علوم پزشکی گیلان تداوم پیدا کند.

 

رئیس شورای سلامت استان گیلان از دست دادن هرکدام از مددجویان تحت درمان در مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر را موجب رنجش خاطر خانواده‌ها و مردم دانست و تصریح کرد: باید تلاش همه‌جانبه برای نجات جان و بهبودی مصدومان و مجروحان بازمانده در این سانحه در دستور کار کادر درمان قرار بگیرد.

 

مقام عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تألم و تأثر رئیس‌محترم جمهوری و هیئت دولت از حادثه تلخ حریق در کمپ ترک اعتیاد لنگرود و حضور وزیر محترم کشور در استان، خاطرنشان کرد: فردا یکشنبه به‌منظور همدردی مردم با خانواده‌های داغدیده، عزای عمومی در شهرستان لنگرود اعلام شده است.

 

عباسی در ادامه به عقب‌ماندگی گیلان در نظام سلامت به‌ویژه در بخش درمان اشاره کرد و گفت: فقدان بیمارستان جنرال در استان، کمبود تخت‌های درمان و همچنین کادر درمان از جمله مشکلات در گیلان است که تلاش و همت بیش ‌از پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را می‌طلبد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های ستاد مدیریت بحران و همچنین کادر درمان به فرماندهی استاندار گیلان؛ در پی حادثه اندوه‌بار حریق مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر، اظهار کرد: طی دو روز اخیر همه تمرکز کادر درمان استان گیلان به نجات مصدومان و مجروحان این حادثه متمرکزشده است.

 

دکتر سعید کریمی، با اشاره به سیر بهبودی بیماران نجات‌یافته از حریق لنگرود، افزود: پنج نفر از مصدومان شرایط کافی را برای ترخیص طی روزهای آینده کسب خواهند کرد.

 

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به عزم وزارت بهداشت در بهبود همه بیماران به‌ویژه سانحه دیدگان در آتش‌سوزی لنگرود، افزود: با توجه به افزایش شمار فوتی‌ها و گستردگی آتش‌سوزی، وزیر بهداشت دستور رسیدگی فوری و ضرب‌الاجلی بیماران را صادر کرده است.

 

کریمی با اشاره به رویکرد وزارت بهداشت در راستای توسعه زیرساخت‌های درمان استان گیلان، گفت: وزارت بهداشت در تلاش است تا زیرساخت‌های فیزیکی درمان در بخش دولتی را افزایش دهد تا مردم خودشان حق انتخاب برای درمان را بین بخش خصوصی و دولتی داشته باشند.

 

وی با اذعان به اینکه اغلب بیمارستان‌های مرکز استان گیلان فرسوده هستند، تصریح کرد: نهضت بیمارستان سازی در رشت باید آغاز شود و خوشبختانه تعدادی از این بیمارستان‌ها در دستور تجدید بنا و توسعه را دارند.

 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (شنبه) با حضور در بیمارستان سوانح و سوختگی ولایت رشت از نزدیک امور مصدومان حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود را پیگیری کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33418

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: