صوفی نژاد” شاعر و نویسنده رودسری به دیار باقی شتافت

باز باران خبر: حسین صوفی نژاد سیویری که سال ها در زمینه شعر کلاسیک ، غزل و همچنین در زمینه داستان نویسی فعالیت داشت پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت دوست رالبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

استاد حسین صوفی نژاد با ارایه داستان کوتاه دارکوب در زمینه حمایت از محیط زیست گیلان برنده جایزه کشوری گردیده بود؛ وی با چاپ داستان بلند برفین فضای دوران ارباب رعیتی را در شرق گیلان به تصویر کشید که در نوبه خود از آاثار مطرح داستانی در سطح کشور محسوب می شود .

گفتنی است مرحوم صوفی نژاد متولد سال ۱۳۴۰ خورشیدی در روستای سیویر از توابع شهرستان رودسر بوده که چندی در دانشگاه تهران رشته دامپزشکی مشغول تحصیل بوده که به دلایلی ترک تحصیل کرد و به شاعری و نویسندگی روی آورد. شایان بذکر است وی در دهه هفتاد به شعر و داستان نویسی روی آورد و نخستین اثرش تحت عنوان مجموعه شعر راز صبا وارد بازار کتاب گردید که با استقبال خوبی روبرو شد .

همچنین داستان بلند برفین براساس روابط ارباب رعیتی در شرق گیلان استوار است .این داستان بطور کامل حال وهوای سرزمین گیلان راباخود بهمراه دارد . وی در زمینه موسیقی و آواز ایرانی شاگرد استاد فریدون پور رضا بود که سالها در کلاس درس وی حصور یافت و در زمینه ردیف آوزی از وی بهره فراوان برد. پیکر این هنر مند فقید امروز بدستان مردم و هنرمندان منطقه تشیع ودر مزار روستای سیویر بخاک سپرده شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26331

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: