صنعت، مبحث زیربنایی توسعه استان است

نشست هم اندیشی صنایع سلولزی گیلان و بررسی راهکارهای تامین منابع با دکتر نوبخت حضور معاون رییس جمهور، کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری گیلان، مهندس دلق پوش رییس سازمان صمت و جمعی دیگر از مسوولین استانی، مدیران و تولیدکنندگان در سالن کنفرانس شرکت روجین پایا شهرصنعتی رشت برگزار شد.
به گزارش باز باران خبر، محمدباقر نوبخت در این نشست با بیان اینکه «صنعت» مبحث زیربنایی برای توسعه استان است گفت: نکته‌ای که لازمه مباحث زیر بنایی است اینکه باید بتوانید با کشورهای همسایه از طریق خط ریلی رشت – آستارا در ارتباط باشید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین با اشاره به اینکه باید برای ارتباط با شبکه سراسری کشور، امکان جابه جایی بار از دو شهرک صنعتی رشت در کمترین زمان از شبکه ریلی انجام گیرد، افزود: برای انتقال از راه آبی نیازمند دستیابی به بنادر هستید که بندر کاسپین مشکلی ندارد و در کنارش می‌توانید از ظرفیت بندر انزلی هم استفاده کنید.
نوبخت تصریح کرد: با همه نگرانی‌ها و دل‌مشغولی‌ها برای تسریع در انجام پروژه‌ها، اطمینان داریم که پروژه‌های ریلی به زودی در آستانه بهره برداری قرار می‌گیرند.
معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: با وجود مشغله زیادم در بخش ملی اما بواسطه حساسیت و جدیت مسوولیت استانی را نیز در بخش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عهده دار شدم.
وی ادامه داد: با این سمت اکنون نماینده تام الاختیار من که در استان حضور دارد از این پس با جدیت جلسات را پیگیری می‌کند و این ستاد مغایرت با مدیریت و استانداری ندارد بلکه اهداف اقتصاد مقاومتی را سازمان یافته دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه «تولید» موضوع مهم در گیلان است، تصریح کرد: عمدتا ۹۹ درصد صنایع گیلان توسط بخش خصوصی هدایت می‌شود.
نوبخت تصریح کرد: تحریم باعث کاهش صادرات نفت شد و درآمدهای ارزی کاهش یافت اما مخارج کشور کم نشد، بسیاری از ایرانیانی که مقیم خارج هستند هم تاکید می‌کنند که مقاومت در برابر زورگویی‌ها ضرورت دارد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از بخش خصوصی می‌خواهیم که ورود کند و مسئولین دولتی را یاری دهد، بیان کرد: مجموعه‌هایی که صاحبان صنایع دارند باید در قالب اتاق فکر و تشکل فعال شوند. شاید نتوان با تک تک صنایع به گفتگو نشست لذا باید مسائل دسته بندی شوند و مشکلات و راهکارها مطرح گردند.
نوبخت با اشاره به اینکه ۸۰ هزار طرح و پروژه ملی و استانی داریم که بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند، گفت:  بهترین فرصت است تا در ستاد اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از بحران اقتصادی بر توان داخلی تکیه کنیم و هدفمند طرح و پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.
در ادامه ارسلان زارع در این جلسه، اظهار کرد: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد، پیشنهاداتی برای رفع موانع صنایع سلولزی مطرح شد.
گفتنی است در پایان این نشست دکتر نوبخت از کارخانه روجین پایای شهرصنعتی رشت بازدید بعمل آورد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3200

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: