صدور ۸۹ فقره مجوز برداشت مصالح معدنی در گیلان/تامین مصالح خط آهن آستارا -رشت در اولویت است

 

باز باران خبر/ مدیرکل صمت گیلان در حاشیه بازدید ازمعادن آستارا ، اظهار داشت: افزون بر۸۹فقره مجوز برداشت مصالح معدنی برای استفاده در پروژه های عمرانی صادر شده است.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری طی سفر به آستارا و بازدید از این چندمعدن گفت: در عملیات فعالیت و حذف پیچ و تعریض محور آستارا به بهارستان، باید ضوابط و اصول فنی و ایمنی رعایت گردد.

وی ضمن هشدار به کلیه بهره برداران معادن؛ تاکید کرد: فعالیت ایمن و اصول علمی در برداشت ذخائر معادن مورد توجه باشد وگرنه آسیب‌های جدی انسانی به همراه خواهد داشت.

 

این مسئول از صدور مجوز برداشت بیش از ۸۹ فقره معدن ازابتدای سالجاری تاکنون سخن گفت و تشریح کرد: اغلب مجوز این معادن برای توسعه آبادانی و استفاده در پروژهای عمرانی بوده است تا بتواند در روند اجرایی طرح ها اثرگذار باشد و عملیات عمرانی با سرعت بیشتری به سرانجام برسد .

 

وی میزان برداشت مصالح معدنی ویژه پروژه‌های عمرانی گیلان را بیش از ۵ میلیون۴۹۰ هزار تن در ۸ ماهه امسال برشمرد و تاکید کرد: در هنگام صدور مجوزها؛ تامین مصالح پروژه‌های عمرانی استان به ویژه خط آهن رشت – آستارا در اولویت است.

 

دکتر پورحیدری درخصوص فعالیت نا ایمن معدن بهارستان آستارا خاطرنشان کرد: ضمن تذکر جدی به بهره بردار و مسئول فنی معدن، مقرر گردید مراتب با قید فوریت و با نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان جهت ایمن سازی محور مذکور در دستور کار قرار گیرد.

 

گفتنی است؛تشکیل جلسه شورای اداری شهرستان بندری آستارا به ریاست استاندار گیلان و با حضور مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان و سایر مدیران کل استان با هدف بهبود بخشیدن پایانه مرزی و گمرک جهت تسهیل در زیرساخت‌های اقتصادی، حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی، منطقه ویژه اقتصادی آستارا، مجتمع بندری آستارا، پل جدید مرزی اتومبیل رو و مسیر ۱۴۰۰ متری در حال احداث بعد از این پل در سمت آستارای ایران، بارانداز ریلی آستارا – آستارا و پل فلزی قدیمی بر روی رودخانه مرزی آستارا چای، بازدید محوطه اداره کل گمرک آستارا، سالن پایانه مرزی بخشی از مواردی بود که در سفر یک روزه استاندار به شهرستان مرزی آستارا پیگیری و انجام شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33934

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: