شهید مطهری تبیین کننده اندیشه انقلاب اسلامی بود

بازباران خبر/حجت‌الاسلام «احمد ربانی‌نژاد» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات سپاه مرکزی ناحیه رشت برگزار شد با بیان اینکه شهید مطهری معمار فکری انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: شهید مطهری یکی از مورخان و دانشمندان بزرگ در تاریخ ایران و جمهوری اسلامی بوده و به این دلیل مقام معظم رهبری ایشان را یکی از معماران فکری انقلاب می‌نامند.

وی ایام الله را روز‌های خاص و مهم تاریخی در اسلام و جمهوری اسلامی دانست و افزود: برخی از روز‌های مهم سال به مانند ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و سالروز شهدایی مثل شهید مطهری به دلیل نقش مهم در تاریخ اسلام و انقلاب یوم الله محسوب می‌شود.

ربانی‌نژاد با اشاره به لزوم توجه به نقش شهید مطهری در حفظ مبانی توحید در ایران خاطرنشان کرد: در دورانی که ماهیت اسلام در خطر و اندیشه ناب توحیدی در حال نابودی بوده است شهید مطهری با فدا کردن تمام هستی و زندگی، خود را فدای حفظ اسلام و توحید در ایران کرد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری تبیین کننده اندیشه انقلاب اسلامی بوده است، تاکید کرد: هدف سپاه پاسداران‌، پاسداری از انقلاب است وسپاه به عنوان حافظ این اندیشه باید دراین خط حرکت کند بدین منظور باید درک درستی از انقلاب داشته باشیم و بهترین راه برای تحقق این امر توجه به آموزه‌های شهید مطهری می‌باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد عقیدتی در طول ایام مختلف سال ابراز داشت: جلسات عقیدتی سیاسی در ایام کرونا و با حضور بسیجیان در بستر فضای مجازی و غیر حضوری توسط عقیدتی سیاسی سپاه قدس گیلان توسط سپاه مرکزی ناحیه رشت برگزار شده و این روند ادامه‌دار است زیرا انجام این کار مردم را با فرهنگ اسلام آشنا می‌کند.

ربانی‌نژاد با تاکید بر لزوم توجه به ارائه آموزه‌های دینی و سیاسی به سربازان توسط سپاه قدس گیلان تصریح کرد: در دو سال دوره سربازی آموزه‌های دینی و سیاسی مختلفی به جوانان آموزش داده می‌شود، زیرا استکبار در طول سالیان گذشته همواره به دنبال کمرنگ جلوه دادن نقش دین و معنویات در جامعه بوده و اخلاق مداری در کنار اخلاق محوری جامعه را به دانش و بینش می رساند. ضمن اینکه اخلاق محوری خط بینش فکری اندیشه ای وظیفه عقیدتی وسیاسی سپاه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت با گله‌مندی از فاصله گرفتن خانواده‌ها از سبک زندگی ایرانی اسلامی اضافه کرد: یکی از دردسر‌های جامعه فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی اسلامی است لذا یکی از برنامه‌های سپاه توجه به همین امر بوده و کلاس‌های تربیتی برای ۳۰ هزار نفر در غالب دو هزار و ۵۰۰ الی ۳۰ هزار حلقه برگزار شده است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری آموزه‌های قرآنی در حفظ بنیان جامعه و آشنایی جوانان با فرهنگ قرآن تاکید کرد: محور اصلی تمامی برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مساجد هستند، زیرا دشمن سعی دارد نقش مساجد در اشاعه فرهنگ اسلامی را کاهش دهد؛ در همین راستا ۸۰ مسجد محوری در سطح شهرستان رشت انجام شده است.

ربانی‌نژاد نقش بصیرت شناسی در خنثی سازی برنامه‌های استکبار به‌منظور نابودی انقلاب اسلامی را موثر دانست و متذکر شد: در راستای بصیرت شناسی و آشنایی با مفاهیم قرآنی در سال گذشته ۹۷۰ جلسه قرآنی برای بسیجیان در استان و ١٣٠ حلقه برای مربیان برگزار شده است. همچنین مطالبه‌گری از مسئولین دربرنامه سال گذشته بود و ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه نظام اسلامی یک نظام کارآمد است، گفت: بر اساس آمار در سال گذشته ٨٠مسجد محوربرنامه های بصیرت بخش و رزمایش های بسیجی در مساجدانجام شد و برنامه امسال۱۰۰ مسجد محوری در رشت شناسایی و در هفته عقیدتی سیاسی برنامه‌های مختلفی از جمله مطالبه‌گری از مسئولان و جهاد تبیین در آن اجرایی می‌شود.

وی همچنین ایجاد اندیشکده سیاسی را نوید داد که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهدشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24001

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: