شهرستان‌ ماسال‌ با توجه‌ به‌ گردشگر‌ پذیر‌ بودن‌ نیاز‌ به‌ تحول‌ اساسی‌ دارد

 

بازباران خبر – سرویس گزارش: اکبر کوهی‌ دارای‌مدرک کارشناس ارشد مدیریت که  از تاریخ ۵/۵ / ۱۴۰۲ تاکنون به عنوان بخشدار مرکزی‌ماسال فعالیت دارد در خصوص فعالیت های بخشداری‌ ماسال‌ گفت:  بخشداری مرکزی دارای ۳۴ دهیاری و ۳۷ شورا می باشد که از این تعداد سه روستا فاقد دهیاری بوده که زیر نظر بخشداری فعالیت می کنند.
وی به مشکلات‌عمده بخشداری اشاره  و اظهار داشت: در بخش مرکزی و در حوزه زیر ساختی اعم از برق، جاده، روشنایی معابر و همچنین پسماند زباله و نبود بستر مناسب برای اشتغال جوانان  با عدم  اعتبار مواجه هستیم.
کوهی با بیان اینکه یکی از معضلات ماسال نداشتن مکان مناسب برای دپوی موقت زباله است، تصریح کرد: یکی از برنامه های بخشداری تفکیک زباله از مبدا است و قرار بود در مکانی که تعریف شد، از طریق ماشین آلات زباله سوز  نصب  و در همان مکان به کود عالی تبدیل شود که این امر مورد تایید دستگاههای مربوطه قرار نگرفته است.
بخشدار مرکزی ماسال ادامه داد: تا زمانی که نتوانیم برای زباله فکر اساسی انجام دهیم،  نمی توانیم   از این بحران عبور کنیم.
اکبر کوهی با اشاره به اینکه شهرستان ماسال قطب گردشگری است و در ایام تعطیلات و تابستان انبوه مسافر به این شهرستان مسافرت می‌کنند، یاد آورشد: در این ایام  جمعیت شهرستان دو برابر افزایش می یابد که به دلیل حجم گسترده جمعیت، تفکیک زباله معنایی ندارد.
بخشدار مرکزی ماسال به برنامه های در دست اقدام اشاره و بیان کرد: در دهه فجر امسال یادمان شهدا، ادامه روند احداث بازارچه تولیدات محصولات روستایی جزو تاکیدات بخشداری بوده و در این زمینه دهیاران پای کار هستند و اجرایی خواهد شد.
وی ‌افتتاح فاز اول بازارچه خودبچر (ورودی‌شهر‌ماسال) در هفته دولت سالجاری را مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: در فاز دوم بازارچه برای ۱۰۰ غرفه  مصوبه اخذ شده که ان شالله به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه خواهیم بود و با این پروژه هم اشتغالزایی و هم محصولات تولیدات داخلی روستایی در این بازارچه عرضه خواهد شد.
کوهی احداث بازارچه خودبچر را گامی ارزشمند در توسعه خانوار روستایی عنوان کرد و افزود: در کنار این بازارچه که در امتداد رودخانه احداث شده رستوران سنتی هم دایر خواهیم کرد که یک مجوعه کاملی در کنار بازارچه خواهد بود و  نحوه مزایده از طریق کارشناسان رسمی دادگستری در حال انجام است.
کوهی عنوان کرد:  همین بازارچه را در تاسکوه و شالما اجرایی خواهیم کرد که تا دهه فجر کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.
وی ‌از‌ دیگر مشکلات بخشداری را منابع طبیعی اعلام کرد و گفت : طی مکاتبات صورت گرفته با مدیران شهرستانی و استانی در گنزر هم مکان توریستی و گردشگری بازارچه سنتی خواهیم داشت و مجموعا روستاهای مسیر ییلاقی در چندین نقطه این بازارچه را تاسیس خواهیم کرد تا تولیدات  روستایی  در راستای فقر زدایی از خانوار روستایی و توسعه گردشگری و رونق اقتصادی  فراهم شود.
وی اضافه کرد: اگر موانعی بر سر راه ما ایجاد نشود با احداث بازارچه روستایی بالای ۲۰۰ اشتغال زایی دائمی صورت خواهد گرفت که در اقتصاد خانوارهای روستایی  تاثیر دوچندان خواهد داشت.
بخشدار مرکزی ماسال  حمایت فرماندار شهرستان  در توسعه بازارچه روستایی و اشتغال جوانان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای این پروژه، دهیاران و شوراهای اسلامی و بخش خصوص هم پای کار هستند .
وی با اشاره اینکه اگر شرایط مجوزها دست و پاگیر نباشد بهتر می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم ،یاد آور شد:
پروژه بزرگ ۴ بانده سازی ماسال به مسیر ییلاقات  تحولی در شهرستان ایجاد خواهد کرد و  علی‌رغم مخالفت‌های فراوان به عقیده بنده این پروژه شدنی است، به شرط اینکه در اخذ مجوزها  سنگ‌اندازی نشود.
اکبر کوهی اولین روستایی که ییلاقات از حوزه شهر خارج می شود را روستای لنگ تا شالما عنوان کرد و افزود: با همکاری شوراها و دهیاران  بسیاری از عقب نشینی ها انجام‌ و مصوبات آن اخذ شده و در این راستا بخش خصوصی هم آمادگی دارد تا این پروژه به سرانجام برسد.
وی احداث تله کابین و رصد خانه را از ضروریات این پروژه دانست و گفت با اجرای این پروژه تحولی عظیم در بخش گردشگری صورت خواهد گرفت.
بخشدار مرکزی  با بیان اینکه دهها هزار نفر از این جاده تردد می کنند  یاد آور شد: با اتصال این جاده دو استان گیلان و خلخال از شهرهای  استان اردبیل، رونق گردشگری را دوچندان خواهد کرد و به فرمایش مقام‌معظم رهبری که بنام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده ، باید از موقعیت گردشگری شهرستان  نهایت استفاده را‌برد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34210

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: