در نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت مطرح شد: آموزش شهروندان جزء مهمترین مقوله ها در راستای بهبود زندگی شهرنشینی است

 

باز باران خبر/ بعداز ظهر دیروز ساعت ۱۸ در نشست خبری دومین جشنواره فیلم کوتاه، شهردار رشت با بیان اینکه اطلاع رسانی و خروجی عملکرد برگزاری دومین جشنواره فیلم برعهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است گفت: در این جشنواره ۱۸۴ اثر از ۱۳۲ فیلمساز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از این تعداد ۴۲ اثر پس از داوری به مرحله نهایی راه یافتند.

رحیم شوقی افزود: از این تعداد آثار راه یافته ۲۷ اثر داستانی، ۷ اثر پویانمایی و ۸ اثر نیز در قالب مستند ساخته شدند که از ۱۷ اسفند ماه در سینما سپیدرود رشت اکران و در آخرین روز نیز کارگاه تخصصی با حضور فیلمسازان برگزار می شود.

شهردار رشت در ادامه در خصوص فیلمسازی و نقش فرهنگ شهرنشینی اظهار داشت: ما در مدیریت شهری بحث آموزش را جزو مهمترین مقوله جهت بهبود زندگی شهروندی می‌دانیم و معتقدیم آموزش در تمام مقاطع تحصیلی نقش تاثیرگذاری در بهبود فرایند زندگی شهرنشینی دارد.

علی محجوب مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و مسئول دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه رشت نیز در این نشست گفت: اکران فیلم های این جشنواره از ۱۷ اسفندماه در سینما سپیدرود رشت برای عموم شهروندان آغاز می‌شود و آیین اختتامیه آن نیز ۱۹ اسفند ماه در تالار مرکزی به همراه چند کارگاه تخصصی برگزار خواهد شد.

وی افزود، ۵ جشنواره فیلم در سطح کشور دارای مجوز رسمی هستند که یکی از آن ها جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت است.

علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه گفت: رسانه ها و خبرنگاران در حقیقت بازوان اجرایی و یار و یاوران ما هستند که در تمام حوزه ها همراهی ویژه ای با ما داشتند.

وی در  ادامه گفت: این جشنواره با حضور “علی دهکردی” مدیرعامل خانه سینما و یکی از هنرمندان برجسته کشور برگزار خواهد شد که این در حقیقت لطفی است که خانه سینما به ما دارد.

سید حسین رضویان عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این نشست گفت: صرفا به فیلم نباید با جنبه آموزش نگاه شود بلکه جذابیت مهمترین عاملی است که می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اصطلاح هنر برای هنر و فرهنگ برای فرهنگ یک افیون است افزود: این سوال که چرا در شهر ما با وجود همه مکانسیم ها و تلاش های زیاد نتایج خیلی عالی کسب نمیشود می‌توان پاسخ داد که هنر باید به گونه ای باشد کشش سینماگران، هنرپیشگان و جلب مخاطب عام را در خود داشته باشد.

قاسم مصفا سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان نیز ضمن تقدیر از عوامل برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه رشت خواستار برگزاری جشنواره های رسانه ای در بخش ملی شد.

وی عنوان کرد: گیلان با وجود رسانه های فعال قابلیت و ظرفیت آن را دارد که با تولید محتوا در محورهای مختلف نقش تاثیرگذاری در راستای تحقق اهداف شهری داشته باشد.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34964

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: