شناسایی عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی در اینستاگرام

باز باران خبر/ رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری عامل انتشار تصاویر غیر اخلاقی در اینستاگرام، خبر داد.
به گزارش باز باران خبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه و رصد فضای مجازی، یک پیج غیراخلاقی در اینستاگرام شناسایی شد که اقدام به انتشار عکس و فیلم‌های غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کرد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌ کارشناسان پلیس فتا، دو متهم ۱۹ و۲۱ ساله پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند و برای بررسی بیشتر با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.
این مقام مسئول افزود: متهمین پس از مشاهده مستندات و ادله جرم ضمن اقرار به جرم خود، هدفشان را جذب مخاطب عنوان کردند و ضمن تشکیل پرونده ،جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
رئیس پلیس فتا گیلان عدم آگاهی از قوانین جرایم رایانه‌ای را یکی از دلایلی اصلی این نوع جرایم عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد افراد، آگاهی کافی از این نوع فضاها کسب کنند زیرا برخی از آسیب های فضای مجازی غیرقابل جبران است.
سرهنگ نقی مهر از هموطنان درخواست کرد: درصورت مواجهه با موارد مشکوک و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=23085

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: