شرکت های تعاونی توسعه و عمران به سمت فرصت های جدید سرمایه گذاری در گیلان سوق داده شوند

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان های استان را به سمت فرصت های جدید سرمایه گذاری باید سوق داد.
به گزارش باز باران خبر؛ دکتر یونس رنجکش در نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت با مدیران اجرایی استان افزود: هریک از این شرکت ها با توجه به ماهیت مردمی و فرصت پشتیبانی های قانونی که دارند می توانند در صورت هدایت صحیح به سمت سرمایه گذاری های جدید زمینه های توسعه اقتصادی منطقه را فراهم آورند.
وی اظهار داشت : جلب مشارکت های مردمی و بهرمند از ظرفیت های موجود در بدنه اجتماعی به عنوان سرمایه های مهم توسعه از اهداف پشتیبانی دولت در شکل گیری این تعاونی ها است.
وی یاد دور شد: این تعاونی ها باید بتوانند از سرمایه های موجود در جامعه به سمت بهره وری و تولید ارزش افزوده و ثروت استفاده کنند.
به گفته وی ، زمینه های بسیار خوبی برای ورود شرکت های توسعه و عمران در شهرستان ها در زمینه سرمایه گذاری و هدایت سرمایه های مردمی در اختیار، وجود دارد که باید با نگاه خلاقانه و نوآوری در ایجاد فرصت های جدید انجام شود.
وی حضور این شرکت ها در ایجاد نهاد های پشتیبان برای ساماندهی شبکه های تولید و توزیع محصولات مختلف در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری ، صنایع چوب و سلولزی، صادرات محصولات تولیدی و یا مشارکت در پروژه های عمرانی، بازار بورس و سرمایه را به عنوان بخشی از زمینه های فعالیت با توجه به استعدادهای استان و شرایط فعلی اقتصادی برای ورود این شرکت ها عنوان کرد.
وی گفت : حضور در بازارهای جدید کسب و کارها و استفاده از فرصت هایی که هم اکنون در کشور ایجاد شده و پشت سر گذاشتن نگاههای سنتی به سرمایه گذاری می تواند دریچه های جدیدی را پیش پای متولیان و سیاستگذاران شرکت های تتعاونی توسعه و عمران بگشایند.
رنجکش اظهار داشت : موفقیت این شر‌کت ها در پیشبرد اهداف توسعه ای و عملیاتی کردن سرمایه های مردمی و افزایش ارزش افزوده از آنها نیازمند نگاه متفاوت و هوشمندانه در بهره مندی از فرصت ها ی سرمایه گذاری است.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان افزود : از نظر قانونی و دستورالعمل ها ی دولت زمینه های حمایت از طرح های شرکت های تعاونی توسعه و عمران در شهرستان ها وجود دارد که در صورت ارائه آنها استانداری گیلان و فرمانداری ها می توانند حمایت ، راهنمایی و پشتیبانی های لازم را داشته باشند اما این پشتیبانی ها زمانی تحقق می یابد که شرکت ها با برخورداری از دانش روز ، تجربه و مهارت و بهره مندی از امکانات و منابع زمینه های جدیدی از سرمایه گذاری ها یا برنامه های توسعه ای شهرستان و استان را رقم بزنند .
در این جلسه که فرماندار رشت هم حضور داشت ،مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هم گزارشی از فعالیت و شکل گیری شرکت های تعاونی توسعه و عمران در ۸شهرستان استان ارائه و خواستار همکاری دستگاههای اجرایی در حمایت از طرح های پیشنهادی این شرکت ها شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11593

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: